Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
De ville uppenbarligen slippa jobbiga möten med tjatiga utlänningar.

Boris Johnson was due to discuss the deal with Biden on Tuesday.
Breton was preparing to put the travel ban at the top of his agenda for an in-person meeting with Zients on Monday,
but received a call shortly before saying it would be lifted.
White House officials had decided that, rather than wait to finalise the details of the policy, they would forestall the coming diplomatic push by announcing it and working out the small print later.

In a hastily arranged press conference, Jeff Zients, the head of Biden’s Covid-19 task force, told reporters on Monday morning the travel bans that had applied to the UK, Ireland, Europe’s Schengen travel area, China, India, Iran, Brazil and South Africa would all be dropped from early November.

Financial Times: How Biden came round to relaxing Covid travel curbs for the vaccinated
 

igelkotten

Medlem
Har rätt många bekanta i västra delarna av USA i 20-30-årsåldern, och har nu efter att ha snackat med runt 10 av de vid olika tillfällen insett att precis 0 av de ens visste om att det rådde förbud för inresa från EU för icke-amerikaner. Så från ett "vinna röster"-perspektiv känns en öppning bara som en potentiell jobbig grej att försvara för Biden än något som ger pluspoäng hos hans väljare.

Eller så är de jag känner i USA ett otroligt dåligt urval!
 

nissefalk

Medlem
Frågan är om det blir innan "Black Friday"...

Hmmm vilket är det datum jag har en resa bokad från Göteborg till Los Angeles

En annan ide som jag just kom på men inte lyckats hitta någon info om, ponera att man tar en transatlantic kryssning som tar 15 dagar kommer man då bli insläppt i USA, all info jag hittar talar ju bara om att flyga dit, om man nu spenderar 15 dygn på ett fartyg över atlanten så har man ju inte varit inom EU de senaste 14 dagarna....

Detta är nog en diskussion för en annan tråd dock.
 
När USA väl öppnas upp för oss vill jag nog inte vara "först i kön" att åka dit. Nog bra om det hinner gå ett par veckor så att immigration får trimma in sina kontroller, så man slipper diskussioner pga felinformerad officer.
 

Hachans

Medlem
När USA väl öppnas upp för oss vill jag nog inte vara "först i kön" att åka dit. Nog bra om det hinner gå ett par veckor så att immigration får trimma in sina kontroller, så man slipper diskussioner pga felinformerad officer.

Immigrationen är nog det minsta bekymret. Hade inga problem när jag flög till USA sist.

Flygbolagspersonalen är en annan femma, har pandemin visat något är det att personalen inte hänger med i alla ändringar (vilket inte är så konstigt iofs). Och det spelar ingen roll vad som står i flygbolagens egna verktyg när de väl bestämt sig.
 
Immigrationen är nog det minsta bekymret. Hade inga problem när jag flög till USA sist.

Flygbolagspersonalen är en annan femma, har pandemin visat något är det att personalen inte hänger med i alla ändringar (vilket inte är så konstigt iofs). Och det spelar ingen roll vad som står i flygbolagens egna verktyg när de väl bestämt sig.
Ja sant, ännu värre med dem!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen