Senaste nytt

SAS Friends & Family, boka senast 11 oktober 2021

Nikje

Medlem
Tyckte inte heller det var några superduperpriser, speciellt inte under lov när jag hoppats kunna sy ihop en alpresa med familjen. Inte heller när jag själv planerar att åka med vänner till Cervinia fanns det något speciellt lockande, tyvärr.

Satt o lekte lite med tanken på en USA-MR för att säkra EBD (med Elite&MC Premium) i ett svep. Messade lite med en polare som bokat in SFO i december för att bränna en voucher. Priserna dit låg på 7877:- i Plus och när jag laborerat med dagar hände inget mer än att sidan tänkte i några minuter. Då, BOOOM dök nedan upp! Bokat först och tänker efter nu, det är väl 24 timmars öppet köp som tidigare ifall jag kommer på något hinder..:D

upload_2021-10-6_18-33-2.png


Edit: Finns Plus ARN-LAX helg i början av december för 5564:-:)
 
Last edited:
Tyckte inte heller det var några superduperpriser, speciellt inte under lov när jag hoppats kunna sy ihop en alpresa med familjen.
Man bör ha i åtanke att Friends & Family-priserna är i SAS Go, inte SAS Go Light, och alltså ingår incheckat bagage och man tjänar lite mer poäng. Är man van vid att titta i lågpriskalendern så blir det lite som att jämföra äpplen med päron för den vanliga lågpriskalendern visar normalt priser i SAS Go Light.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Låga priser med SAS till turistdestinationer under skollov kan du glömma, i vanlig ordning.
Det brukar vara rätt bra tillgång på dessa under just F&F om man är tidigt ute i kampanjen. Sport och påsklov går att hitta nu till vettiga priser på diverse destinationer, värre med höstlovet som är för nära i tid.
Jag hittar priser runt 1000 kronor på flera "turistdestinationer" under sportlovet när jag söker. Sen turistar väl alla olika antar jag. Nedan är ett exempel på weekend under sportlovet på en turistdestination med perfekta tider.
Screenshot_20211006-190938_Chrome.jpg
 

Nikje

Medlem
Man bör ha i åtanke att Friends & Family-priserna är i SAS Go, inte SAS Go Light, och alltså ingår incheckat bagage och man tjänar lite mer poäng. Är man van vid att titta i lågpriskalendern så blir det lite som att jämföra äpplen med päron för den vanliga lågpriskalendern visar normalt priser i SAS Go Light.

Låga priser med SAS till turistdestinationer under skollov kan du glömma, i vanlig ordning.
Stämmer, när det gäller min egna resa är det utanför lov och hade hoppats på strax över 2500:- ARN-LIN i Plus fre-sön (helgen efter för att få 8 skiddagar) men lutar mer åt LH Business till Turin för att få närmre till Cervinia, den ligger strax över 3600: nu vilket är för nära SAS prisnivå för att ignorera.

Som @palmen skriver finns det hyfsat till t ex MUC som inte är renodlad turistdestination iaf men jul-lovet verkar också för nära..:oops:
 
Det brukar vara rätt bra tillgång på dessa under just F&F om man är tidigt ute i kampanjen. Sport och påsklov går att hitta nu till vettiga priser på diverse destinationer, värre med höstlovet som är för nära i tid.
Som @palmen skriver finns det hyfsat till t ex MUC som inte är renodlad turistdestination iaf men jul-lovet verkar också för nära..:oops:
Jag kom på att jag nog har en annan definition av låga priser än de flesta andra.
 

palmen

Moderator
Jag kom på att jag nog har en annan definition av låga priser än de flesta andra.
Hemresa fråb Berlin en vanlig helg på söndag brukar ligga på 1500-2000 kronor. Med easyjet kan man få tor mer eller mindre varje helg för under 1000 kronor med lite framförhållning, skillnaden då är ju att bagage inte ingår och blir inga poäng heller för de som värdesätter detta. Att kunna flygas till storstäder mm för 1000 kronor mitt på ett lov är extremt billigt oavsett flygbolag. Tittar man samma datum som i mitt exempel ovan så kostar det 737 kronor för samma tider med billigaste biljetten där inte ens fullstort handbagage ingår. För ca 200 extra per flight får man fullstor kabinväska och prior boarding samt möjlighet att välja bra platser, incheckat bagage kostar ytterligare en bit över 200 per flight.
Med andra ord, klarar man sig med typ ryggsäck istället för kabinväska är easyjet billigare, annars blir sas på F&F billigare.
Screenshot_20211006-193306_easyJet.jpg
 
  • Gilla
Reactions: P-L

Mr Planning

Medlem
Gott folk!

Har suttit och planerat min milage run, och upptäckte idag att min ursprungliga plan att åka till AMS, har blivit 1200 kr dyrare, alt så har smidigaste resan försvunnit , och detta har skett sedan igår.

Åt andra hållet, så har "hard core milage run" :rolleyes: till USA blivit billigare.
Ex: IAD = 5200 kr & ORD 5600 kr, vilket ger EBG direkt alt EBD med dom sedvanliga korten

Så, vänta inte för länge med att boka!
 

palmen

Moderator
Påminnelse till alla.
Enligt de T&C som finns för denna F&F och de tidigare så får koden inte delas publikt och bc är ett publikt forum.
Vi har fått tagit bort ett 20-tal poster där folk ändå ber om koden i denna tråd. Det är som sagt inte ok. Fortsätter folk ändå att fråga får vi ta till med hårdare moderering och eventuella temporära avstängningar.

/Moderator
 
Toppen