Senaste nytt

Amex - Lounge on the go, även med SAS Amex Elite under 2021

Fredde18

Medlem
Jag gick till Pontus idag med mitt Elite-kort för att hämta ut en sallad. Då sa personalen att jag och en gäst kunde sätta oss ner och äta från menyn. Ett erbjudande under juli månad. Står detta i någon annan tråd? Jag hade missat detta.
Jo, det var uppe i nån tråd i början av juli när erbjudandet kom. Men det är ju trevligt att bli överraskad i stället!!
 

mackan33

Medlem
Jag gick till Pontus idag med mitt Elite-kort för att hämta ut en sallad. Då sa personalen att jag och en gäst kunde sätta oss ner och äta från menyn. Ett erbjudande under juli månad. Står detta i någon annan tråd? Jag hade missat detta.
Skaffa appen Amex Experiences om du inte har den, och slå på notiser...
 
Dum Fråga: Skall ut och flyga för första gången på drygt 1 år och har SAS amex elite. Får man on the go även om man flyger med Norwegian eller måste man flyga med SAS ? Det står bara i villkoren att man visar sitt boarding kort + elitekortet.
 

FF#1

Medlem
Om jag nu förstått det här kan jag med Elite hämta ut en påse på Pontus på Arlanda om jag har boarding kort på avgående flyg?
 

Canadien

Medlem
Om jag nu förstått det här kan jag med Elite hämta ut en påse på Pontus på Arlanda om jag har boarding kort på avgående flyg?
Ja, se Experiencesappen från Amex

Står inte att man måste ha boardingkort men det är underförstått. Räcker inte med att resa med flygbuss från Arlanda.

Screenshot_20211006-121248_Experiences.jpg
 

mha321

Medlem
Ja, se Experiencesappen från Amex

Står inte att man måste ha boardingkort men det är underförstått. Räcker inte med att resa med flygbuss från Arlanda.

Ska inte räcka åtminstone. Men kontrollerar de? Jag har bara testat det ett par gånger och det har aldrig varit någon kontroll. Man kommer väl inte in på t5 utan att ha något boarding kort men det borde gå att hämta en vid arrival?
 

Canadien

Medlem
De är kanske mindre nogräknade med påsen jämfört med tillträde till själva loungen. När för många Arlandaanställda/ankommande började luncha "gratis" med ett Platinumkort för 600:-/mån så införde de kontroll av boardingkort.
 
Toppen