Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

palmen

Moderator
Jag är silvermedlem och fick också mail om 10 000 extra statuspoäng för att komma halvvägs till 20 000 poäng som säkrar fortsatt silverstatus. Det fick mig att börja fundera lite, var inte gränsen för silver just 10 000 poäng eller är det jag som lider av dåligt minne? Har sökt både på forumet och Google men hittar inget om att SAS skulle ha höjt poängkravet, så då börjar jag istället tvivla på mitt minne...
10 flighter eller 20k poäng har det varit länge nu.
 

TravelCurse

Ny medlem
Tack för alla (blandade) svar :) Blir en tripp till Storbritannien nu när de öppnar och passar på att ta ett byte när man ändå flyger ^^
 

Jesper O

Medlem
Du lider av dåligt minne :(. Eller så lider (?) du av mycket gott minne, ifall gränsen en gång för länge, länge sedan var 10 000 poäng :).

10 flighter eller 20k poäng har det varit länge nu.

Tack för svaren, då är det säkert så! :oops: Jag fick för mig att man med Mastercard Premium alltid som lägst är silver-medlem med de 1000 poäng/månad som kommer in därifrån, men alla år som jag haft det kortet har jag flugit minst 10 segment per år så jag har inte tittat särskilt mycket på antalet poäng som krävs för silver.
 
Tack för svaren, då är det säkert så! :oops: Jag fick för mig att man med Mastercard Premium alltid som lägst är silver-medlem med de 1000 poäng/månad som kommer in därifrån, men alla år som jag haft det kortet har jag flugit minst 10 segment per år så jag har inte tittat särskilt mycket på antalet poäng som krävs för silver.
Det är med AMEX Elite du är alltid minst silver.
 

NotRyan

Medlem
Hur är det med vändande plan i Helsingfors?
Är det bara gå av och på igen? Har hittat en bra o billig run, men bara 35 min mellan flygen i HEL.
Nej, inte som det är nu. Exempelvis parkerade vårt plan igår vid gate 14, sedan buss så att man kom upp borta vid gate 30 typ. Efter det kontroll av Covidbevis vid gate 23 innan man kom ut "land-airside", sedan kan man vända tillbaka för kontroll av boardingkort innan du kommer in "air-airside" igen.

Vad som händer efter helgen kan vara en annan sak då Finland släpper alla restriktioner.
 

Remains

Medlem
Är sugen på att rädda min EBD och samtidigt gå på CET i Vegas 3-5 januari. Trå problem dock:
Vågar ni boka USA i januari, eller ska man vänta på att restriktionerna hävs först?
Tror ni CET accepterar visitkort från ett svenskt IT företag, vi är ju stora konsumenter av laptops och skärmar, men det kanske är lite långsökt.. ?
 

ARN-MIA

Medlem
Är sugen på att rädda min EBD och samtidigt gå på CET i Vegas 3-5 januari. Trå problem dock:
Vågar ni boka USA i januari, eller ska man vänta på att restriktionerna hävs först?
Tror ni CET accepterar visitkort från ett svenskt IT företag, vi är ju stora konsumenter av laptops och skärmar, men det kanske är lite långsökt.. ?
Jag skulle boka då restriktionerna hävs under November månad, och du kan komma in på CES utan att vara ett företag. Gå in på Craigslist och köp en biljett när du är på plats.
 

Hubert

Medlem
Jag fick en idé att julhandla några dagar i Miami och hittade bra pris i C ARN-MIA. knappa 15000kr tor. Problem uppstår eftersom jag behöver starta resan i VBY. På hemsidan kan jag inte boka VBY-ARN-MIA då VBY-ARN måste ske dagen innan. Jag ringde guldsupporten men hon fick upp helt andra priser när hon lade till VBY. När jag ifrågasatte hennes priser menade hon att det blir så pga "dubbel stopover". Kan det verkligen stämma eller ska man ringa igen?
 
Toppen