Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

LPC123

Medlem
Jag har brytpunkt 30 nov och fick liknande mail men inget om extra poäng eller dylikt utan bara att det blir lättare att behålla guld med 4*poäng/resor
24CBC75B-F57E-4376-B786-BB263BA97E59.png
 

J:son

Ny medlem
Hej på er, jag skulle verkligen behöva lite hjälp med att klura ut ett frågetecken jag har angående statusförlängningen. I mitt tidigare jobb så reste jag tillräckligt mycket för att ha EBS-nivå men aldrig så att jag kom upp i EBG-nivå. Jag har nyligen bytt till ett jobb där jag, troligtvis, kommer att resa tillräckligt årligen för att nå och behålla EBG-nivå. I skrivande stund har jag gjort 26 enkelresor och har kvalificeringsperiod som löper till 30/11. Jag kommer att göra X antal resor till fram till detta datum men oklart om det blir så pass många att jag passerar 45. Min fråga är därför till forumet: Kommer mina hittills gjorda resor att nollställas den 1/12? Eller kommer resorna att finnas kvar i och med förlängningen och kan jag därför fortsätta från ex. 34 resor av 45?

Har kontaktat SAS för svar, valde dock att chatta med en anställd men fick inte svar på min fråga, därav att jag vänder mig hit till forumet. Tack på förhand :)
 

LPC123

Medlem
Hej på er, jag skulle verkligen behöva lite hjälp med att klura ut ett frågetecken jag har angående statusförlängningen. I mitt tidigare jobb så reste jag tillräckligt mycket för att ha EBS-nivå men aldrig så att jag kom upp i EBG-nivå. Jag har nyligen bytt till ett jobb där jag, troligtvis, kommer att resa tillräckligt årligen för att nå och behålla EBG-nivå. I skrivande stund har jag gjort 26 enkelresor och har kvalificeringsperiod som löper till 30/11. Jag kommer att göra X antal resor till fram till detta datum men oklart om det blir så pass många att jag passerar 45. Min fråga är därför till forumet: Kommer mina hittills gjorda resor att nollställas den 1/12? Eller kommer resorna att finnas kvar i och med förlängningen och kan jag därför fortsätta från ex. 34 resor av 45?

Har kontaktat SAS för svar, valde dock att chatta med en anställd men fick inte svar på min fråga, därav att jag vänder mig hit till forumet. Tack på förhand :)
Dom nollställs och du börjar om på nytt
 

Canadien

Medlem
Hej på er, jag skulle verkligen behöva lite hjälp med att klura ut ett frågetecken jag har angående statusförlängningen. I mitt tidigare jobb så reste jag tillräckligt mycket för att ha EBS-nivå men aldrig så att jag kom upp i EBG-nivå. Jag har nyligen bytt till ett jobb där jag, troligtvis, kommer att resa tillräckligt årligen för att nå och behålla EBG-nivå. I skrivande stund har jag gjort 26 enkelresor och har kvalificeringsperiod som löper till 30/11. Jag kommer att göra X antal resor till fram till detta datum men oklart om det blir så pass många att jag passerar 45. Min fråga är därför till forumet: Kommer mina hittills gjorda resor att nollställas den 1/12? Eller kommer resorna att finnas kvar i och med förlängningen och kan jag därför fortsätta från ex. 34 resor av 45?

Har kontaktat SAS för svar, valde dock att chatta med en anställd men fick inte svar på min fråga, därav att jag vänder mig hit till forumet. Tack på förhand :)
Eftersom SAS ger 4x antal flygningar nu fr o m Okt så behöver du bara 5 st flyg innan 30/11. T ex GOT-ARN-OSL-CPH-ARN-GOT

1/12 så nollställs dina flighter ja.
 

J:son

Ny medlem
Dom nollställs och du börjar om på nytt

Eftersom SAS ger 4x antal flygningar nu fr o m Okt så behöver du bara 5 st flyg innan 30/11. T ex GOT-ARN-OSL-CPH-ARN-GOT

1/12 så nollställs dina flighter ja.

Stort tack för era snabba svar! Jag har dock inte fått mail om att jag skulle få 4x flygningar, kan det vara så att erbjudandet endast gäller EBG/EBD-nivå? EDIT: Såg detta på hemsidan nu, disregard :)
 

Tomas E

Medlem
Hej på er, jag skulle verkligen behöva lite hjälp med att klura ut ett frågetecken jag har angående statusförlängningen.
Annorlunda uttryckt: statusförlängningen förlänger din nuvarande status ett år till, den förlänger inte perioden du har på dig för att tjäna ihop en högre status.

Däremot gör 4x-kampanjen det otroligt mycket lättare att tjäna ihop högre status under perioden oktober-januari.

Jag har nyligen bytt till ett jobb där jag, troligtvis, kommer att resa tillräckligt årligen för att nå och behålla EBG-nivå. I skrivande stund har jag gjort 26 enkelresor och har kvalificeringsperiod som löper till 30/11. Jag kommer att göra X antal resor till fram till detta datum men oklart om det blir så pass många att jag passerar 45. Min fråga är därför till forumet: Kommer mina hittills gjorda resor att nollställas den 1/12? Eller kommer resorna att finnas kvar i och med förlängningen och kan jag därför fortsätta från ex. 34 resor av 45?

Om siffrorna 26 och 34 innebär att du räknar med att flyga cirka 8 segment med SAS under oktober-november, kommer dessa att räknas som 8 * 4 = 32, och ditt räkneverk per sista november kommer att stå på 58, vilket betyder att du med viss marginal blir EBG.

Stort tack för era snabba svar! Jag har dock inte fått mail om att jag skulle få 4x flygningar, kan det vara så att erbjudandet endast gäller EBG/EBD-nivå? EDIT: Såg detta på hemsidan nu, disregard :)
Mitt mail kom först på eftermiddagen idag, så alla har inte fått det samtidigt. Kampanjen finns presenterad på SAS webbplats, synlig för alla, så den är inte begränsad till bara vissa EB-medlemmar.
Travelers Get More | SAS
 

chaudi

Medlem
Hm, vill dubbelkolla om jag tänker rätt, men jag tror jag bör fått min status förlängd.
Statusperiod: Jul - Jun
2019-07-01 - 2020-06-30 - tjänade in ca 51 000 nivågrundande poäng, blev guld
2020-07-01 - 2021-06-30 - 20 000 nivågrunandepoäng men var guld p.g.a. förlängning
Nu trillade jag ner på silver, vilket jag inte borde gjort?
 
Toppen