Senaste nytt

Eurobonus brytpunkt Januari-April 2022 får halva poängen tillgodoräknat mot att behålla status

Hachans

Medlem
Vissa har haft lyckan att få förlängt två gånger, vi som haft oturen att gå med under "fel" månader har bara fått en gång och verkar bara få det också. Istället halverat krav för återkval i.o.m statuspoängen som sätts in på kontot under oktober.

Man måste ändå berömma SAS kommunikation i det här fallet, som får de som fått förlängt två gånger att bli avundsjuka på de som bara fått förlängt en gång och nu får denna "challenge".
 

mha321

Medlem
Vissa har haft lyckan att få förlängt två gånger, vi som haft oturen att gå med under "fel" månader har bara fått en gång och verkar bara få det också. Istället halverat krav för återkval i.o.m statuspoängen som sätts in på kontot under oktober.
Det är väl dessutom en del som varken fått förlängt två gånger eller halverade krav än så länge. Men det kan ju komma senare. Alla har däremot gått 4 månader med 4x poäng.
 

palmen

Moderator
Hänger inte riktigt med - Erbjuder SAS nu en andra statusförlängning? Har tidigare fått en som förlängdes från 2020-11 (+3) och ett år framåt. Är detta en ytterligare?
Ja, SAS förlänger allas status för de som har kvalår som senast slutar 2021-12-31. För de med kvalår som slutar i januari/februari 2022 så får de nu hälften av poängen som krävs till att behålla EBG eller högre samt möjlighet att flyga in på 4x kampanjen
 

LPC123

Medlem
Ja, SAS förlänger allas status för de som har kvalår som senast slutar 2021-12-31. För de med kvalår som slutar i januari/februari 2022 så får de nu hälften av poängen som krävs till att behålla EBG eller högre samt möjlighet att flyga in på 4x kampanjen
Hoppas du har rätt i det. Har fortfarande inte fått någon info från SAS mer än 4*poängen och har brytpunkt 30/11. Konstigt att bara vissa får den infon?
 

palmen

Moderator
Hoppas du har rätt i det. Har fortfarande inte fått någon info från SAS mer än 4*poängen och har brytpunkt 30/11. Konstigt att bara vissa får den infon?
Det står ju på sas hemsida att alla får förlängt året ut, bara att läsa där. Att mail inte når alla beror på flera saker, men i detta fall behöver man inte få något mail.
 

aikelo

Medlem
Jag som blev silver (för första gången) under denna period, kommer även jag få poäng?
Har bryttid 28 feb -22.
Tänkte satsa mot guld nu under x4 perioden. Så lite gratis hjälp från SAS tackar man ju inte nej till.
Fick nu mail från SAS att de hjälper mig med Silver status och ger mig 5 flygningar och 10000 status poäng.
 

JohanGE

Medlem
Ja, SAS förlänger allas status för de som har kvalår som senast slutar 2021-12-31. För de med kvalår som slutar i januari/februari 2022 så får de nu hälften av poängen som krävs till att behålla EBG eller högre samt möjlighet att flyga in på 4x kampanjen
Tack! Så även om jag nu bokat in en resa för att flyga in statusen på egen hand, hade jag fått den likväl? Kommer inte ha någon hjälp att nå Diamond i november med de 15,000 poäng resan inbringar
 

palmen

Moderator
Tack! Så även om jag nu bokat in en resa för att flyga in statusen på egen hand, hade jag fått den likväl? Kommer inte ha någon hjälp att nå Diamond i november med de 15,000 poäng resan inbringar
Om ditt år är Dec-Nov så förlänger sas statusen om EU tjänat in den på egna meriter. Finns en tråd om just att sas förlänger detta samt att det står på sas.se också.
 

Veratio

Medlem
Fick nu mail från SAS att de hjälper mig med Silver status och ger mig 5 flygningar och 10000 status poäng.

Fick mailet idag, är silver, men stod inget om extra flygningar eller statuspoäng! Matters not, för jag flyger inte mycket nu alls men lustigt att det skiljer. Samma brytdatum.
 
Toppen