Senaste nytt

Hur är Swiss business class inom Europa "reduced" style? (covid-19)

Volatyle

Medlem
Hej,

Vi skall om ett par veckor flyga med Swiss via Zurich till Budapest i business class och funderar på om nån här flugit med dom inom Europa under Covid? Läser på deras hemsida att "in flight service will be reduced" och funderar lite på vad detta i praktiken innebär?

Vol
 

Per N

Medlem
Det finns många som rapporterat att Swiss har samma service nu som innan covid. Begränsningen är ansiktsmasken som ska användas förutom vid förtäring av mat och dryck. Vi har haft flera resor inom Europa och det har varit toppenbra. Vid något tillfälle har dom sagt till när man dragit ut på tiden med drickandet men vid flertalet tillfällen har det inte varit några problem
 

nissefalk

Medlem
Det finns många som rapporterat att Swiss har samma service nu som innan covid. Begränsningen är ansiktsmasken som ska användas förutom vid förtäring av mat och dryck. Vi har haft flera resor inom Europa och det har varit toppenbra. Vid något tillfälle har dom sagt till när man dragit ut på tiden med drickandet men vid flertalet tillfällen har det inte varit några problem

Precis så är det, åkte hem i Måndags Barcelona-Zurich-Göteborg och allt var som vanligt, väldigt trevliga flygningar med bra service
 

Volatyle

Medlem
Underbart att höra! Tack för alla svar - ser fram emot att sitta uppe i luften igen. Vill minnas Swiss som rätt angenäm business (trots att det bara är shorthaul)

V
 
Har gjort ett antal resor med Swiss senaste månaderna inom Europa och kan intyga att servicen är i topp (som innan).
Se bara vad man får från ARN på morgonflygningen:

BC85FAE4-BDF5-42F1-8F04-F20B6EE4A03E.jpeg
 

Senator

Moderator
När jag flög 2 segment i Lördags så hängde dom inte upp kavajen iaf. Förutom masken var det enda skillnaden pre covid

Det är många år sedan Swiss slutade med detta. Det skedde i samband med "NEKande" alltså "neue Europa-Kabine" eller när hela flottan fick Recarosäten och garderoben försvann ;)

Till mitt svaga minne har jag bara fått kavajen upphängd hos British Airways, och kanske Air France senaste fem åren, pandemi eller inte :D
 
Toppen