Det är ingen fara, har räknat in det. Har ni tagit det via Tallinn eller vanliga sas supporten när ni lagt till den korta delen ARN - CPH?@Shxhani Det ska tilläggas att det tillkommer ytterligare skatter och avgifter, samt att du får betala en ändringsavgift på 150kr per passagerare också
Tallinn finns inte längre sedan 1-2 år, men det är nummer till Amex bokningen du ska använda och knte vanliga supporten.Det är ingen fara, har räknat in det. Har ni tagit det via Tallinn eller vanliga sas supporten när ni lagt till den korta delen ARN - CPH?
Ring numret till "Tallinn", men du hamnar hos särskilda agenter på vanliga kundtjänst numera.Det är ingen fara, har räknat in det. Har ni tagit det via Tallinn eller vanliga sas supporten när ni lagt till den korta delen ARN - CPH?
Jag ska boka min första award resa med 2-for-1 och funderar lite kring strategin för detta. Försöker ta mig ToR Stockholm-Mexico city kring 14-20/6-22 +- några dagar, helst i business. Genom United hittar jag en del tillgänglighet men lite omständligt, helst hade jag flugit Lufthansa men dessa finns endast tillgängliga för Economy (kort flygtid och bra routing). Läste att Lufthansa släpper First 14 dagar innan så började kolla flygningar i närtid och ser att det finns flera Business Saver tillgängliga. Det leder mig att tro att det kan även dyka upp Business Saver platser för Lufthansa närmare avgång. Är det här ett rimligt antagande?
I så fall vore väl en möjlighet att boka Economy (70k poäng innan voucher) för att säkra resan och sedan hålla koll på om det dyker upp biljetter på Lufthansa och lägga till poäng för att boka om till detta. Funkar det? Risken är ju såklart att jag får ta en resa i Economy men i det här fallet behöver jag komma fram, så att resa i Business vore bara en bonus och inte det primära målet.
En annan fråga, jag har hela tiden kollat end to end (Stockholm-Mexico City). Är det bättre att börja nere i Europa med sökningen? London/Frankfurt/Amsterdam etc. - Mexico City eller spelar det ingen större roll för tillgängligheten eftersom det finns så många anslutningar?
Lufthansagruppen business släpps 180 dagar innan om jag kommer ihåg rätt.Jag ska boka min första award resa med 2-for-1 och funderar lite kring strategin för detta. Försöker ta mig ToR Stockholm-Mexico city kring 14-20/6-22 +- några dagar, helst i business. Genom United hittar jag en del tillgänglighet men lite omständligt, helst hade jag flugit Lufthansa men dessa finns endast tillgängliga för Economy (kort flygtid och bra routing). Läste att Lufthansa släpper First 14 dagar innan så började kolla flygningar i närtid och ser att det finns flera Business Saver tillgängliga. Det leder mig att tro att det kan även dyka upp Business Saver platser för Lufthansa närmare avgång. Är det här ett rimligt antagande?
I så fall vore väl en möjlighet att boka Economy (70k poäng innan voucher) för att säkra resan och sedan hålla koll på om det dyker upp biljetter på Lufthansa och lägga till poäng för att boka om till detta. Funkar det? Risken är ju såklart att jag får ta en resa i Economy men i det här fallet behöver jag komma fram, så att resa i Business vore bara en bonus och inte det primära målet.
En annan fråga, jag har hela tiden kollat end to end (Stockholm-Mexico City). Är det bättre att börja nere i Europa med sökningen? London/Frankfurt/Amsterdam etc. - Mexico City eller spelar det ingen större roll för tillgängligheten eftersom det finns så många anslutningar?
Tack, men att uppgradera borde inte vara något problem? Så att boka Economy nu och vänta till 180 dagar för att därefter se om det går att uppgradera. Det var så gott om dem nu men det kanske är säsongen.Lufthansagruppen business släpps 180 dagar innan om jag kommer ihåg rätt.
Man bör alltid dela upp sin sökning per segment och fokusera först på den långa/svåra sträckan och bygg runt det.
Tack, men att uppgradera borde inte vara något problem? Så att boka Economy nu och vänta till 180 dagar för att därefter se om det går att uppgradera. Det var så gott om dem nu men det kanske är säsongen.