Senaste nytt

4x statuspoäng på SAS Oktober 2021 - Januari 2022

FF#1

Medlem
Vi får se hur många det blir. Många företag som jag känner till har 0 eller mer eller mindre 0 i resebudget för 2021, många som i princip inte har rest nått sen början av 2020.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Tomas E

Medlem
Men allvarligt talat, jag är lite förvånad. Det tyder på att sommarens 4x inte gav fullt så många medlemmar som kvalificerade på egen kraft som de hade hoppats på? Eller är det så cyniskt att de egentligen struntar i antalet medlemmar och bara har kommit på att 4x status-poäng driver bokningar och intäkter och att "behålla pyramiden" inte alls är något sorts mål?
Jag är också lite förvånad! Vårens 4x-kampanj april-juni pågick i tre månader under en period när det var betydligt mer resefriktioner/-restriktioner och tog slut precis före högsäsongen för semesterresor. Nu gäller fyra månader som täcker in jul/nyårsperioden samtidigt som resande inom EU+ blivit betydligt enklare och det även finns long haul-destinationer (USA) som är tillgängliga för normalresenären. Borde vara betydligt lättare för fler att samla ihop EBG/EBD på poäng i den här omgången.
 

Isak21

Medlem
Aldrig varit guld, blir tom basic member nu månadsskiftet till oktober.
HAR sedan 11 segment inbokade under kampanjperioden, och sen en resa till i februari som blir EBG-triggern.

Jag hade annars övervägt att skaffa elite + premium och hustla med plusgrade, nu slipper man allt det.

Jag undrar om SAS verkligen räknat på hur mycket nya status-medlemmar de kan komma att få. Och så att dom inte devalverar förmånerna ytterligare som konsekvens.
 

palmen

Moderator
Aldrig varit guld, blir tom basic member nu månadsskiftet till oktober.
HAR sedan 11 segment inbokade under kampanjperioden, och sen en resa till i februari som blir EBG-triggern.

Jag hade annars övervägt att skaffa elite + premium och hustla med plusgrade, nu slipper man allt det.

Jag undrar om SAS verkligen räknat på hur mycket nya status-medlemmar de kan komma att få. Och så att dom inte devalverar förmånerna ytterligare som konsekvens.
Man ska även tänka på att antalet personer som flyger "för nöjets skull" i den utsträckning vi gör på forumet är extremt få av det totala antalet resenärer. Och tittar vi sedan på hur många det är som kommer att göra segment/mileage run för att nå en status är det också extremt få personer på det stora hela, men väldigt hög procent på detta forum.
Om folk gör 3 tor och blir EBG och sen knappt flyger något mer så är det ingen direkt kostnad för SAS, om de däremot lägger om så att fler resor går med SAS framöver så kommer SAS att tjäna på det i form av en lojal kund som gärna vill behålla sitt guldkort framöver. Man kan ju dock säga att detta är extremt generöst och mig veterligen inga andra bolag som matchar detta i hur enkelt man kan behålla/skaffa status nu.
 

Syversen

Medlem
Jag undrar om SAS verkligen räknat på hur mycket nya status-medlemmar de kan komma att få. Och så att dom inte devalverar förmånerna ytterligare som konsekvens.

Samtidigt sjunker affärsresandet markant och majoriteten av privatpersonerna som har reseabstinens tittar primärt på pris och kan inte stava till bonuspoäng. Man får inte glömma att vi idioter på det här forumet nog inte är i närheten av den allmänne resenären :)
 
Toppen