Senaste nytt

Resa i oktober

Undrar

Medlem
Jänkarna öppnar tydligen gränsen i november, ett par veckor för sent för att vi ska kunna åka på vår bonusresa till Boston. Eftersom vi fixat ledighet och barnvakt funderar vi nu på ombokning och jag sitter och tittar på resor inom Europa på Uniteds sida - just nu på norra Italien alternativt Portugal. Har någon ett bättre förslag?

Eftersom min 2-4-1 egentligen har gått ut tänker jag ändå det är lika bra att bränna den nu så får man åtminstone en inomeuropeisk resa i businessclass även om det inte var vad jag tänkte på från början. Finns det något av Star Alliances bolag som har bättre inomeuropeisk businessclass än övriga? Har man automatiskt tillgång till lounge på de större flygplatserna som busines-resenär? En del av resorna jag tittat på har en ganska lång väntan i Frankfurt..
 

Senator

Moderator
Jänkarna öppnar tydligen gränsen i november, ett par veckor för sent för att vi ska kunna åka på vår bonusresa till Boston. Eftersom vi fixat ledighet och barnvakt funderar vi nu på ombokning och jag sitter och tittar på resor inom Europa på Uniteds sida - just nu på norra Italien alternativt Portugal. Har någon ett bättre förslag?

Eftersom min 2-4-1 egentligen har gått ut tänker jag ändå det är lika bra att bränna den nu så får man åtminstone en inomeuropeisk resa i businessclass även om det inte var vad jag tänkte på från början. Finns det något av Star Alliances bolag som har bättre inomeuropeisk businessclass än övriga? Har man automatiskt tillgång till lounge på de större flygplatserna som busines-resenär? En del av resorna jag tittat på har en ganska lång väntan i Frankfurt..

Om vi delar upp dina frågor så skulle jag svara såhär:
1. Business Class produkt: hårdvara och mat/dryck är nog Turkish Airlines ditt bästa val. Från Arlanda skulle jag sen säga Swiss/Austrian som likvärdiga, kanske LOT/Lufthansa nästa och Brussels Airlines (Bromma) på sista plats.

2. Ja du får alltid access till en affärsklasslounge om du åker affärsklass/Business Class som drivs av ett bolag inom Star Alliance. Dock är det inte alltid alla utestationer (exempel Barcelona) där inget bolag själva har en lounge att alla får access.

3. Innan tips om destination, vad är ni sugna på? Storstad? Strand? Budget på hotell? Mat/dryck? Temperatur?
 

Undrar

Medlem
Värme är ett plus, men inte nödvändigtvis sol och bad. Storstad funkar. Hotell är jag osäker på, vad får man betala för ett hyfsat hotell i Europa, 1500-2000/natt?
 

Senator

Moderator
Värme är ett plus, men inte nödvändigtvis sol och bad. Storstad funkar. Hotell är jag osäker på, vad får man betala för ett hyfsat hotell i Europa, 1500-2000/natt?

Mina tips som passar utan rangordning:
Lissabon, Porto, Madrid, Barcelona, Malaga, Nice, Cannes, Dubrovnik, Aten, Rom.. Sen har vi en medlem som är på Amalfikusten och Sorrento nu:
Live till Neapel och Sorrento | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Just Sorrento kvalar inte som storstad men trevligt :)
 

FilipJ

Medlem
Toppen