Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

DanielKif

Medlem
Comfort Hotel Grand Central Oslo
Bokat billigaste rummet.
Fick deras ”suite”
7b50314b065b554dfd77d10625b925cd.jpg



1566a68d1bfaa81199eddf59de3674ef.jpg
 

Syversen

Medlem
Hotell: Clarion Hotel Sign, Stockholm
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Status: Gold

Uppgraderad dagen innan ankomst, kunde dock välja rum i bokad kategori i appen något dygn tidigare detta men valde att låta bli med förhoppning om uppgradering. Fanns också en "Bästa stamgäst"-lapp och lite dricka på rummet.
 

intuition

Medlem
Hotell: Villa Copenhagen, Köpenhamn
Bokat: Superior dubbelrum (bonusbokning)
Fick: Familjerum
Status: Platinum

Ville boka bonusrum med bara ett par dagars varsel men inget fanns tillgängligt på webben. Ringde kundtjänst, inga problem sa hon, kan ordna det på vilket hotell du vill, men bara standard eller superior rum. Jag valde Villa Cph och bad om superior rum, och att de skulle försöka ordna extra säng för ett barn. Hon bad mig vänta i luren och ringde igenom till hotellet för att dubbelkolla. Kom tillbaka efter ett par minuter och sa att ingen hade svarat men att hon istället kollat deras hemsida och sett att rumen bara tillät 2 personer och att det kunde bli svårt med extrasäng. OK, sa jag, boka ialla fall så kontaktar jag hotellet själv senare. Skiter det sig kan jag alltid avboka, tänkte jag.

Mailade hotellet, som svarade på inom ett dygn att de gav mig en fri uppgradering till familjerum med en extrasäng.

Så långt mycket nöjd med Nordic Choice denna gång, framförallt kundtjänst snabbhet och förmåga att ordna rummet.

Sedan är det ju inte speciellt stora rum och vi fick rum längst bak i hotellet, i södra delen mot järnvägen. Familjerummet är några centimeter större på längd jämfört med superior. Superior har cirka 40 cm (!) på varje sida om sängen medan familjerummet har kanske 50-60. Familjerummet är också lite bredare och en 60cm extra-säng gick in utan problem vid fotändan på stora sängen - det hade inte gått i superior rummet.

För att summera: Det var ingen bra affär att bränna 40k poäng på Villa Cph, men att få ett bonus rum med kort varsel och att hotellet löste problemet med extrasängen utan knussel är ju värt en del också.
 

John Rambo

Medlem
Hotell: Klaus K - Helsinki
Bokat: Billigaste 100isch €/ natt
Fick: Sky Suite
Status: Platinum
Över förväntan återigen. Riktigt fräscht i den nyare delen av hotellet. De äldre korridorerna ser trötta ut, men här borta är det riktigt fräscht. Status recognition fullt ut, receptionist skickade med extra dryck, bonuscheckar och därtill ett intressant koncept med en ”skin/haircare bar” där man kan plocka med sig ett brett utbud av produkter till rummet.
6D9F4F5B-7D97-40EE-A909-3F52917AE0EF.jpeg
1CADE534-7870-4279-B22E-F48DCC2EBC21.jpeg
4FDCB3F3-03DE-4EB8-882D-81D019FD7504.jpeg
 
Toppen