Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

RickardG

Medlem
Har resa inplanerad den 2/11, så om de öppnar från första november har jag dragit vinstlotten för en gångs skull. Ska bli intressant att se hur de definierar "vaccinerad", och om de bygger bevisbördan på covidpasset eller något annat.
 

Bankiren

Medlem
Kanske blir CPH-MIA den 9 december ändå! Blir dock intressant att se hur man definierar vaccinerad. Ena personen i sällskapet vaccinerades i januari…
 

RickardG

Medlem
Från CNBC:

Non-citizens visiting the United States will have to show proof of vaccination and a negative Covid test taken within three days of departure, said Jeff Zients, who is leading the nation’s Covid response efforts for the White House.


The changes will take effect in early November, which the airline industry expects will spur holiday bookings.

“They must show proof of vaccination prior to boarding a U.S.-bound airplane,” Zients said during a press briefing.

...

The Centers for Disease Control and Prevention will also require airlines to collect and provide passenger information to aid contract tracing.

“In the coming weeks, CDC will be issuing a contact tracing order requiring airlines to collect current information for each U.S.-bound traveler, including their phone number and email address,” Zients said.
 

Homer

Medlem
enligt BBC


White House confirms end of ban on vaccinated UK travellers
The White House says it will lift most restrictions which bar foreign nationals who have been in the UK,
and other countries including China and Brazil, from travelling to the US.

But foreigners flying to the US will face a requirement to be fully vaccinated from early November.

But announcement appears to have taken Boris Johnson by surprise.
He told us on plane not to "hold your breath" US borders would be reopened any time soon.
 

Maja

Medlem
Hoppet tändes rejält och sportlovsresa till LA med dottern som är 12 år kanske går i lås ändå!

Men vi ramlar nog på målsnöret sett till vår bonusresa den 1/1 då jag inte tror dotter kommer hinna få sina två doser. Är jag en hemsk mamma som överväger att åka själv isf? :rolleyes:
 

RickardG

Medlem
Hoppet tändes rejält och sportlovsresa till LA med dottern som är 12 år kanske går i lås ändå!

Men vi ramlar nog på målsnöret sett till vår bonusresa den 1/1 då jag inte tror dotter kommer hinna få sina två doser. Är jag en hemsk mamma som överväger att åka själv isf? :rolleyes:
Det här är ett utmärkt tillfälle att inte "kunna" ta med barnen och "tvingas" åka själv :D
 

Maja

Medlem
Det här är ett utmärkt tillfälle att inte "kunna" ta med barnen och "tvingas" åka själv :D
Eller hur, visst är det så va? :D

Får helt enkelt pynta upp och betala nya biljetter nästa år då jag har lovat henne att vi ska åka till NYC och titta på julskyltningen etc. någon gång.

Ska bli spännande att se vilka testkrav som ställd, med avresa 1/1 så kan det bli lite svettigt att få till provtagningen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen