Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Roseleaf

Medlem
Systemet är kodat av konsulter i Indien. Du måste ha tillräckligt med poäng för att boka utan voucher, men sedan när du väl kommit förbi det steget så dras bara det rätta, halva poängbeloppet...

Vilket fantastiskt system, den lösningen hade nog jag inte godkänt om jag var SAS.
Men vad vet jag.

Funkar det om man ringer in då? Eller behöver man dubbla poängen då?
 

Rickard_O

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Ethiopian och Austrian
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Dar Es-Salaam
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 52 500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 1770:-
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): November
Bokad: 17/9


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vad tror expertisen kring denna resa?
Jag är skeptisk till att ET805 den 21/11 som jag bokat kommer rulla, den har avgått 11e och 13/9 senaste veckan bara vilket inte är en söndag...
 

Senator

Moderator
Vad tror expertisen kring denna resa?
Jag är skeptisk till att ET805 den 21/11 som jag bokat kommer rulla, den har avgått 11e och 13/9 senaste veckan bara vilket inte är en söndag...
Vad tror expertisen kring denna resa?
Jag är skeptisk till att ET805 den 21/11 som jag bokat kommer rulla, den har avgått 11e och 13/9 senaste veckan bara vilket inte är en söndag...

Det finns en brytpunkt 31 OCT 2021 när bolagen för över till vintertabellen W21/22 så vad som sker i september är inte så relevant för tidtabellen i november.

I ExpertFlyer står det att ET805 avgår söndag och fredag

ET 715 ARN 20:50 → ADD 6:20
C7 J7 D7 P3 R0 Y7 G7 S7 B7 M7 K7 L7 V7 H7 U7 Q7 T7 E0 O0 N0
Stops: 0
Aircraft: 787
Frequency: Su,F
Reliability: 77% / 17m
 

Mr Basic

Medlem
Vad tror expertisen kring denna resa?
Jag är skeptisk till att ET805 den 21/11 som jag bokat kommer rulla, den har avgått 11e och 13/9 senaste veckan bara vilket inte är en söndag...
Sitt lugnt i båten och kolla om det finns några alternativ från ADD (om det skiter sig). När det är mindre än 14 dagar kvar tar du ett omtag efter vad som gäller då (både vad gäller flyg och Covid).
Hoppas ni kommer iväg. :)
 

Rickard_O

Medlem
Det finns en brytpunkt 31 OCT 2021 när bolagen för över till vintertabellen W21/22 så vad som sker i september är inte så relevant för tidtabellen i november.

I ExpertFlyer står det att ET805 avgår söndag och fredag

ET 715 ARN 20:50 → ADD 6:20
C7 J7 D7 P3 R0 Y7 G7 S7 B7 M7 K7 L7 V7 H7 U7 Q7 T7 E0 O0 N0
Stops: 0
Aircraft: 787
Frequency: Su,F
Reliability: 77% / 17m

ET805 står som cancelled i FR24 alla andra dagar än lördag och måndag senaste veckan.
Den flög förra lördagen, sen i måndags och nu är den uppe i luften as we speak.
Men jag tar det bara lugnt tills 1 November, då kan jag börja leta upp andra alternativ att hitta på!

Sitt lugnt i båten och kolla om det finns några alternativ från ADD (om det skiter sig). När det är mindre än 14 dagar kvar tar du ett omtag efter vad som gäller då (både vad gäller flyg och Covid).
Hoppas ni kommer iväg. :)
Absolut, kommer vara lugn som en filbunke! Är inte riktigt hela världen i fall man inte kommer iväg, har man väntat 1,5 år på en "långresa" kan man väl lika gärna vänta ett halvår till :)
 

JacobGBG

Medlem
Vad tror expertisen kring denna resa?
Jag är skeptisk till att ET805 den 21/11 som jag bokat kommer rulla, den har avgått 11e och 13/9 senaste veckan bara vilket inte är en söndag...

Som nämnts av andra så är Expertflyer väldigt bra för att visa brytpunkterna i säsongerna.

Jag måste dock fråga, vad är det man kan göra i Tanzania Dar-es Salaam?
 

henrik l

Medlem
Vet inte hur mycket vi har diskuterat award-bokningar på Cathay Pacific (first) med American Airlinespoäng. Kommer snart att rapportera en lyckad av- och ny bokning med Cathay first. Min erfarenhet är att de lediga platser i first som man ser hos British Airways och även hos American Airlines, dom ser även American Airlines agenterna.
 
Toppen