Senaste nytt

Hilton förlänger status till 2023

Bra!
Jag hade redan säkrat Diamond för 2023 [med hjälp av 22 rollover nätter], förutsatt att mina inplanerade Hilton stays blir av kommer jag upp i 27-30 lagda nätter för 2021 vilket bara kräver tre-fyra weekends på Hilton Slussen under 2022 för att säkra Diamond till 2024.

EDIT: räknas poängbokningar som stays? I så fall kan detta bli en walk in the park då jag har en 11 nätters poängbokning kring medelhavet sommaren 2022.
Tänker du att rollover från 2020 som räknas in i år även kommer ramla över tills 2022? Jag har själv 22 nätter från 2020 som ramlat över till 2021 och i år har jag bott 18 nätter än så länge, lär nog kunna klämma in 14 nätter till då jag har 3 veckor semester i december i år. Oavsett så innebär det en enkel väg under 2022 mot Diamond till 30 april 2024 :D
 

GOTBound

Medlem
Tänker du att rollover från 2020 som räknas in i år även kommer ramla över tills 2022? Jag har själv 22 nätter från 2020 som ramlat över till 2021 och i år har jag bott 18 nätter än så länge, lär nog kunna klämma in 14 nätter till då jag har 3 veckor semester i december i år. Oavsett så innebär det en enkel väg under 2022 mot Diamond till 30 april 2024 :D
Nej, i mitt fall tänkte jag de nätter som är intjänade 2021.
 

sembl

Medlem
Detta är ju kanon. Har bara bott 8 nätter på Hilton iår utan kan koncentrera mig på att bo på en riktigt kedja istället.

Hyatt har seglat upp till att vara helt fantastiskt hör under pandemin där man upprätthåller förmåner för sina Globalist. Vad säger du @Jonas C
 

Birch

Medlem
Vet någon om såna här förlängningar brukar gälla även om man inte "förtjänat" sin status, dvs fått den genom t.ex. Amex Platinum? Även om man säger upp kreditkortet ifråga? (för ändras inga regler behåller man ju status så länge man har kortet, oavsett Hiltons egna förlängningar)

Jag skaffade Amex Platinum sommaren 2019 och blev därmed HHG, sa upp mitt kort i början på 2020, har bott 1 natt på Hilton sen dess och är fortfarande Guld :)
 

Nahoj

Medlem
Verkligen tacksam för att Hilton förlänger statusen (igen). Av alla internationella hotell-/lojalitetsprogram, rankar jag för närvarande Hilton högst. För egen del, innebär inte förlängningen färre nätter under innevarande år, men däremot färre vistelser. Att innevarande års kvalificerade nätter rullas över till nästa år, gör det hela även än mer värdefullt eftersom gränsen för att uppnå status även kommer vara lägre kommande år.

Kan vara bra att förtydliga ovanstående tillvägagångssätt. Följande gäller diamantstatus: I normala fall krävs 30 vistelser (alternativt 60 nätter) per kalenderår för att nå diamantstatus hos Hilton, men för detta året krävdes enbart 15 vistelser (alternativt 30 nätter) innan dagens besked om statusförlängning. För den som vill veta mer om Hiltons medlemsvillkor, se följande länk: Hilton Honors Terms & Conditions

Ska bli intressant att se vilka övriga lojalitetsprogram, som följer efter och också förlänger statusen ytterligare.
 
Toppen