Senaste nytt

Miami - måste man ha bil? + hotelltips

Hanne_1

Medlem
Hej!

Miami är för mig en än så länge outforskad stad.
Söker lite bra hotelltips... Vart ska man bo om man vill:
a) bo tryggt
b) mkt nära strand
c) med gångavstand till shopping och restauranger

Undrar även om det är ett måste att ha bil i Miami?
Åker mycket till NY och tycker det är skönt att det är så enkelt att ta sig överallt till fots eller med t banan.
Vet från mina resor till LA att där är hyrbil ett måste. Hur är det med Miami?

Tack alla!
 

JacobGBG

Medlem
Jag håller med Björnström, bil är mer elle rmindre ett måste. Miami är en väldigt utspridd stad. Det är ett väldigt meck om man vill se Brickell, South Beach, Aventura, Everglades etc utan att ha bil.
 

Fleury

Medlem
Har du tid rekomenderar jag florida keys. Inte nödvändigtvis key west för det är en turistfälla, men ex. 7mile bridge är häftigt. För boende där gillar jag hawks kay på duck key. Deras fantastiska utbud av rom i baren och fiskrätter. det ligger ca 2tim från miami. key west är 4tim från miami. florida keys är överhuvudtaget bra om man gillar att fiska.....enjoy :)
 

Flygarn

Medlem
South Beach är nära stranden, restauranger och shoppingen på Lincoln Road. Bil är dock ett måste, eftersom du inom 30 minuters radie med bil hittar allt från Sawgrass Outleten till Alligator safari.

Jag föredrar Ft. Lauderdale Beach (30 minuter från Miami Beach) som är nära stranden, restauranger och ligger nära The Galleria som är ett shopping center som har restauranger och en hel del butiker. Att ta bilen till Aventura Mall som ligger 20-30 minuter bort är ett måste. Kan rekommendera som andra har gjort tidigare på BC.se Hilton Ft. Lauderdale Beach

Är det dock första gången i Miami så måste jag medge att man måste köra på Miami Beach. Antingen hela vistelsen eller delar utav den.

Två hotell som jag inte har bott på själv men bara hört gott om är The Angler's Boutique Resort och The Betsy Hotel, South Beach. Tänk dock på att de flesta hotell vid Miami Beach ligger vid en väg och är gamla byggnader med tunna väggar pga. att de ska hålla vid Ert Deco stilen.

Vill du ha tips på hotell som jag har bott på så är det bara att skicka ett PM, men det var 3 år sedan jag bodde på South Beach och hotellen tenderar att byta ägare ganska ofta då de inte ägs utav de större hotellkedjorna.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Bil är nästan ett måste i USA om man inte är på Manhattan. I Miami vill du ha GPS också ifall du inte redan hittar bra där. Det är *väldigt* lätt att köra fel och det räcker med något kvarter fel på vissa ställen för att det ska kännas obehagligt.
 
Toppen