Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

fcx

Medlem
En till datapunkt:

Min fru och jag är båda EBD sedan lika länge och har båda haft kortet sedan lanseringen. Vi skickade exakt samma meddelande med någon veckas intervall. Jag erbjöds 10000 poäng, min fru 5000. Hon har cirka 30 procent högre omsättning senaste året än vad jag har. Det vore intressant att få en inblick i deras ”algoritmer”…
Det är väl helt i sin ordning. Ju mer man faktiskt använder kortet, desto mindre incitament behöver man för att behålla det. Det är inte en "bonus" som SEB delar ut, utan ett redskap för att behålla kunder som annars skulle lämna.
 

taxvalp

Medlem
Det är väl helt i sin ordning. Ju mer man faktiskt använder kortet, desto mindre incitament behöver man för att behålla det. Det är inte en "bonus" som SEB delar ut, utan ett redskap för att behålla kunder som annars skulle lämna.

Så kan det förstås vara. Någon hade fått svar av SEB att omsättningen var en viktig faktor för dem när de väljer att försöka behålla sina kunder och det kan ju vara oss med låg omsättning som de vill kamma medhårs. De jobbar ju i så fall på helt annat sätt än exempelvis hotell och flygbolag.
 
Så kan det förstås vara. Någon hade fått svar av SEB att omsättningen var en viktig faktor för dem när de väljer att försöka behålla sina kunder och det kan ju vara oss med låg omsättning som de vill kamma medhårs. De jobbar ju i så fall på helt annat sätt än exempelvis hotell och flygbolag.
Tror inte den teorin håller heller riktigt. Jag tillhör definitivt inte gruppen höginkomsttagare här inne och har väl använt mitt Amex mer till vardags och mc-kortet vid alla kampanjer. Jag fick erbjudande om 2500 poäng.(fick 5000 förra året) Frågade just vad kriterierna var för dom olika bedömningar.

Hej!

När det gäller eventuella kompensationer så är det olika faktorer som gör att varje individuellt ärende bedöms separat. Vi kan därför inte kommentera vad andra kunder har blivit kompenserade med. Till exempel beror det på hur länge du haft ditt kort och hur mycket omsättning man har på kortet. Det finns självklart andra faktorer som också spelar roll men dessa är de som väger störst i vår bedömning. Det vägs också in om man blivit komnpenserad tidigare eller inte. Utifrån vår bedömning kan vi inte ge dig fler poäng.

Godkänner du kompensationen på 2500 poäng?

Trevlig dag.
 
Någon hade fått svar av SEB att omsättningen var en viktig faktor för dem när de väljer att försöka behålla sina kunder
Till exempel beror det på hur länge du haft ditt kort och hur mycket omsättning man har på kortet.
Intressant.
Några fler datapunkter. Haft kortet sedan start. Är Diamond.
Förra året fick jag kompensation med 10000p. I år endast med 5000p. Spend på kortet har minskat till en fjärdedel under pandemin.
 

igelkotten

Medlem
Fick 2500 poäng. Har nog ganska låg spend men tycker ändå det var lite snålt. EBG.

Det känns spontant, både i år och förra året, att ju snabbare man är på bollen desto större chans att kamma hem de större summorna. Nu är väl kundtjänst vana vid dessa meddelanden, de har säkert haft flera möten om de, och de vet redan med sig att de lyckats behålla en stor andel av de som skrev in till dem redan. Av dessa skäl, anses du nog vara mindre värd en större poängsumma, oavsett att du är EBG eller har hög omsättning. Tror även att statusnivå hos SAS spelar mindre roll för SEB; omsättning torde vara viktigare för de. En EBB som omsätter 2 miljoner är en bättre kund ur deras perspektiv än en EBG som omsätter bara 300k.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pswe

Medlem
Fick hem kortet med den nya designen igår.
Hur kan man från SAS sida låta bankskrället styra utseende helt och hållet. Ett kort tänkt till ett flygbolags frekventa kunder som vare sig visar status eller ens medlemsnummer?? Rätt ofta utomlands fungerar inte det digitala medlemskortet i SAS-appen, vid exempelvis lounge access, blir med andra ord behov av att beställa ett EB-kort från SAS utan betalfunktionen.
Om det åtminstone hade gått att koppla till ApplePay så hade jag sluppit visa upp kortet.
Trist historia. Jag kommer ta synpunkten vidare till både SAS och banken, hoppas fler gör det.
 

M.K

Medlem
@pswe Jag håller fullständigt med Dig. Det finns inte att lämna fram denna katastrof till kort vid betalning.

Enligt kundtjänst hos SEB är det dock SAS beslut detta!
 

henke12

Medlem
Fick hem kortet med den nya designen igår.
Hur kan man från SAS sida låta bankskrället styra utseende helt och hållet. Ett kort tänkt till ett flygbolags frekventa kunder som vare sig visar status eller ens medlemsnummer?? Rätt ofta utomlands fungerar inte det digitala medlemskortet i SAS-appen, vid exempelvis lounge access, blir med andra ord behov av att beställa ett EB-kort från SAS utan betalfunktionen.
Om det åtminstone hade gått att koppla till ApplePay så hade jag sluppit visa upp kortet.
Trist historia. Jag kommer ta synpunkten vidare till både SAS och banken, hoppas fler gör det.
Håller helt med!

Kan rekommendera Curve för att slippa se det fysiska kortet! (Och dessutom Apple Pay) :)
 
Toppen