Senaste nytt

Hyatt halverar antalet nätter som krävs för status 2021

SSA

Medlem
Jag har i min jakt på Globalist bott snart 30 nätter och har testat alla tre Story / JdV hotell i Sverige. Har ni några funderingar så är det bara fråga.

PS: Story i Malmö är ett väldigt fint hotell som ligger väldigt bra till med slående utsikt men dessvärre har de aktivt valt att inte servera bacon till frukost. Äggröra finns men ingen bacon.

Korven till frukosten verkar vara någon form av kycklingkorv så först tänkte jag att man inte serverar något från grisen men sen såg jag skinka och där sprack den teorin.

Så lite oklart varför just detta Story valt att inte ha bacon till frukosten när t.ex hotellet i Sundbyberg erbjuder det.
 

MrC

Medlem
Jag har i min jakt på Globalist bott snart 30 nätter och har testat alla tre Story / JdV hotell i Sverige. Har ni några funderingar så är det bara fråga.

PS: Story i Malmö är ett väldigt fint hotell som ligger väldigt bra till med slående utsikt men dessvärre har de aktivt valt att inte servera bacon till frukost. Äggröra finns men ingen bacon.

Korven till frukosten verkar vara någon form av kycklingkorv så först tänkte jag att man inte serverar något från grisen men sen såg jag skinka och där sprack den teorin.

Så lite oklart varför just detta Story valt att inte ha bacon till frukosten när t.ex hotellet i Sundbyberg erbjuder det.

Jag har tagit en liknande väg mot Globalist, snart 30 nätter samtliga på Story Hotel i Malmö. Fint hotell och mycket bra bemötande och service enligt mig, jämför då mycket med Radisson i Malmö där jag bor mycket .

Däremot har jag inte varit så imponerad av frukosten, vet att de håller på och förändrar den men personligen tycker jag att utbudet har varit för dåligt.
 

SSA

Medlem
Jag har tagit en liknande väg mot Globalist, snart 30 nätter samtliga på Story Hotel i Malmö. Fint hotell och mycket bra bemötande och service enligt mig, jämför då mycket med Radisson i Malmö där jag bor mycket .

Däremot har jag inte varit så imponerad av frukosten, vet att de håller på och förändrar den men personligen tycker jag att utbudet har varit för dåligt.

Ja, nu är jag ingen person som måste ha en lyxfrukost. Lite yoghurt, en macka o lite kaffe/juice duger egentligen men att bacon saknas är ett klart minus i min bok och utbudet är som du säger inte perfekt och kan såklart förbättras en aning.

Annars gillar jag Story Malmö och jag tyckte även restaurangen på taket, Kasai var riktigt bra trots ganska dåliga betyg på webben. Många verkar gnälla på servicenivån och visst, den går ner ju fler som fylls på i lokalen men vi valde ofta en tidig tid på grund av detta och hade utmärkt service i stort sett hela tiden. Maten var god och utsikten är svårslagen.

Hade önskat två stolar på rummet bara, speciellt när man bokat Twin. Det är något jag saknade lite men annars var det mesta bra.

Har redan bokat in ytterligare ett besök på detta hotell nästa månad då läget är toppen, nära till centralen etc.

Även ganska bra värde för 5.000 poäng per natt, speciellt när cash rate kan och ofta överstiger 1.600-1.700kr.

Jag har några nätter kvar innan Globalist men snart så står även jag på 30. Ska bli kul!
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Bokat 4 nätter på Grand Hyatt Athen och tre nätter på Andaz Vienna Am Belvedere i oktober på Healthcare Friends&Family rate. Mycket prisvärt €90 respektive €123 per natt. Håller tummarna att resan blir av, såvida inte Grekland och Österrike bestämmer sig för att gå in i total och fullständig lockdown igen. Fattas ytterligare fem nätter utöver dessa för att komma upp i 60 nätter för att bli full Globalist. 4 Suite Upgrades, frinatt på kategori 1-7 och tillgång till Hyatt Concierge.
 

Jonas C

Medlem
Är det någon skillnad på globalist (30 nätter 2021) och det du kallar "full globalist"?
Som full Globalist (60 nätter) får du 4 suite upgrade vouchers, tillgång till en egen concierge och en frinatt kategori 1-7. Ingen enormt stor skillnad, men frinatten och suite upgrades värderar jag ganska högt.
 

Jonas C

Medlem
En total och fullständig poängslakt. Många hotell som flyttar upp i kategori, däribland mina favoriter Park Hyatt Zanzibar och The Confidante Miami som båda går från kategori 4 till 5. Likaså flyttar de mest ”aspirationella” hotellen Ventana Big Sur, Park Hyatt Paris och några till från kategori 7 till 8. Detta innebär att man inte längre kan använda sin frinatt för att boka dessa.

Ett antal hotell som flyttar ner i kategori men i ärlighetens namn så är dessa så pass billiga att boka med pengar att det inte lönar sig att använda poäng.

https://world.hyatt.com/content/gp/en/landing/award-category-chart-updates.html
 

Jonas C

Medlem
Hyattpoäng kan visa sig vara riktigt värdefulla om de används på rätt sätt. Brände 5000 poäng för en natt på Hyatt Place Austin Airport. På ytan en ganska omärkvärdig points redemption, men när cashpriset för samma natt ligger på 384 USD så är det fantastiskt värde för poängen. Närmare bestämt 7,68 cents vilket är mer än fem gånger högre än standardvärderingen på 1,5 cent per poäng.

För min andra natt i Austin använde jag ett kategori 1-4 certifikat för en natt på Hyatt Regency Austin. Inte lika bra värde som Park Hyatt Zanzibar, men definitivt bättre än att betala 329 dollar. Bonusnätter räknas även med i den pågående Bonus Journeys kampanjen, så för mina två nätter tjänar jag 2022 poäng.
 
Toppen