Senaste nytt

Star Alliance Upgrade med EuroBonus poäng - erfarenheter?

jumbooze

Medlem
Om man har rätt bokningsklass och skulle vilja testa detta med AC via sas hemsida, hur lång tid tar det innan man får bekräftat? Får man bekräftan 24h innan avresa eller får man svar direkt om det finns plats?
Jag vill minnas att om det fanns plats att jag fick OK direkt men det är flera år sedan jag uppgraderade min Swissbiljett.
 

FilipJ

Medlem
Såg precis att uppgradering Eco->Biz från Nordamerika till Hawaii kostar 10.000 poäng. Ifall någon har möjlighet låter ju det väldigt värt!
 

JohanGE

Medlem
Såg precis att uppgradering Eco->Biz från Nordamerika till Hawaii kostar 10.000 poäng. Ifall någon har möjlighet låter ju det väldigt värt!
Vad räknas som Biz inom Nordamerika? "Vår" Business kallas väl First där? Blir det då Eco Premium som räknas som Business? :confused:
 

mha321

Medlem
Vad räknas som Biz inom Nordamerika? "Vår" Business kallas väl First där? Blir det då Eco Premium som räknas som Business? :confused:
Kallas, ja. Men domestic first inom USA räknas som business vad gäller bokningsklasser, bonusresor och uppgraderingar inom alliansen.

Det finns ingen som har premium eco ens, inrikes USA. De har "economy plus", men den har inte ens egen bokningsklass.
 

Canadien

Medlem
Var?
Vilken bolag?
Hur länge gäller detta erbjudande?
Notera att det är vanliga Star Upgrade och alltså kräver att det finns awards/bonusplatser i Business (I) för att kunna uppgradera, så redan där faller det för de flesta eftersom det släpps väldigt lite Awards i Business till Hawaii.
Sedan behöver man ha dyraste ekonomibiljetten i Y eller B för att kunna uppgradera, så där faller det för ännu fler då dessa ekonomibiljetter oftast är väldigt dyra.
 

Glenn E

Medlem
Jag vill försöka uppgradera Air China från Stockholm till Peking. Har bokningsklass Y.
Ska jag ringa Air China då?
Hur betalar man med eurobonus poäng då?
 
Toppen