Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

mackan33

Medlem
Jag har försökt att leta men hittar inte (men det har säkert redan frågats).

Jag har ett SAS Amex Premium kort, och 2020 tjänade jag in en 2-for-1 voucher som dock inte användes pga Corona. Den är giltig till december 2021.

I år (dvs 2021) så har jag tjänat in en ny 2-for-1 voucher, MEN när jag testar att boka en resa på SAS så är det enbart vouchern från 2020 som syns.

Varför är det så? Är det något fel? För man kan väl tjäna in en voucher per år?

testa att boka en resa till så ser du att även den andra vouchern finns.
 

PopLars

Medlem
Enligt ett gammalt svar (2019-tråden) går det inte att ändra en påbörjad resa, är det även fallet i dessa covidtider? Vill ändra klass från Plus till Business

Tack på förhand alla kunniga
 

palmen

Moderator
Enligt ett gammalt svar (2019-tråden) går det inte att ändra en påbörjad resa, är det även fallet i dessa covidtider? Vill ändra klass från Plus till Business

Tack på förhand alla kunniga
Ja det stämmer fortfarande att man inte kan boka om en redan påbörjad resa.
 

palmen

Moderator
Enligt ett gammalt svar (2019-tråden) går det inte att ändra en påbörjad resa, är det även fallet i dessa covidtider? Vill ändra klass från Plus till Business

Tack på förhand alla kunniga

Ja det stämmer fortfarande att man inte kan boka om en redan påbörjad resa.
Får nog revidera detta svar lite, verkar som att folk lyckats boka om sina hemresor efter utresan har skett. Om det är något temporärt eller permanent eller bara en agent som inte hade koll låter jag vara osagt, men det har åtminstone fungerat för några.
 

PopLars

Medlem
Får nog revidera detta svar lite, verkar som att folk lyckats boka om sina hemresor efter utresan har skett. Om det är något temporärt eller permanent eller bara en agent som inte hade koll låter jag vara osagt, men det har åtminstone fungerat för några.

Okay! Tar ett samtal till Sveg och återkommer med datapunkt för framtida referens.
 

PopLars

Medlem
Okay! Tar ett samtal till Sveg och återkommer med datapunkt för framtida referens.

Att ändra från Plus till Business (F till I) på första leg (SFO-CPH) var inga problem. Trånga sektorn var CPH-ARN där det inte fanns några biljetter i I(jag hittar inte heller). Detta uppdagades när det inte gick att beräkna nytt pris. Så kontentan blev ingen förändring, men att ändra en påbörjad resa inte är några problem.
 

Matore

Medlem
Upptäcker av en slump i appen att ett ben ut och ett hem med Aeagen är avbokat på en resa ARN-FCO-JTR / JTR LHR ARN i september. Jag har full förståelse för ändringar men att SAS inte meddelar ändringar är åt helvete. Jag har inte fått något mail eller info. Brukar det vara så här? Vad har jag för rättigheter, inte i själva sakfrågan, utan att SAS inte meddelar? Tips på hur jag ska göra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen