Senaste nytt

Kan detta betyda att USA öppnar upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
När en regering tillsätter en kommission/expertgrupp burkar man normalt:

A. Lösa problemet på några dagar
B. Lösa problemet på någon vecka
C. Lösa problemet på några månader
D. Lösa problemet på några år
E. Skyffla problemet under mattan och aldrig lösa det

Risken för E är nog ganska låg, dock...

Frågan är ju vad som händer i andra änden av linjen. Ett antal länder har öppnat för Amerikanare och UAS har inte öppnat för deras medborgare. Går det för lång tid kommer det komma en diplomatisk press där också för reciprocitet.
 

Johanna

Medlem
Jag tror Biden kommer vara försiktig med öppnandet. Han kommer inte riskera ökad smitta. Det skulle sätta hela hans trovärdighet på spel i frågan.

Jag åker till USA i mitten av juli efter 2 veckor i Mexico. Men jag kommer bara vara där någon dag på vägen hem. Sen har jag en resa bokad i mitten av december men jag är inte säker på att den blir av men hoppas. Jag är orolig över deltavarianten att den kommer strula till det.
 

Bankiren

Medlem
Sen har jag en resa bokad i mitten av december men jag är inte säker på att den blir av men hoppas. Jag är orolig över deltavarianten att den kommer strula till det.

Delta-varianten behöver vi nog inte oroa oss över, eftersom skyddet efter 2 doser verkar gott. Däremot kan det ju komma någon annan mutation som ställer till med (mer) bekymmer…
 

Johanna

Medlem
Delta-varianten behöver vi nog inte oroa oss över, eftersom skyddet efter 2 doser verkar gott. Däremot kan det ju komma någon annan mutation som ställer till med (mer) bekymmer…
beroende på hur många som vaccinerar sig. USA har problem med flera områden som inte vill vaccinera sig.
 

Hachans

Medlem
beroende på hur många som vaccinerar sig. USA har problem med flera områden som inte vill vaccinera sig.

Japp. Det går helt enligt partilinjen.
Men får man inte upp vaccineringsgraden till minst 70% så drar man sig för att öppna och just nu går det rejält långsamt.
 

Homer

Medlem
TORONTO — Border restrictions on nonessential travel with the United States will be extended until July 21, officials said Friday, as Canada works to get a higher percentage of Canadians fully vaccinated.

Public Safety Minister Bill Blair said the move has been made in coordination with the U.S. There are growing calls in the U.S. to open the Canada-U.S. border for nonessential travel like tourism, but less than 20% of Canadians are fully vaccinated.


US-Canada border restrictions extended until July 21 | The Seattle Times

Canada extends U.S. travel restrictions through July 21 | Reuters
 

Senator

Moderator
TORONTO — Border restrictions on nonessential travel with the United States will be extended until July 21, officials said Friday, as Canada works to get a higher percentage of Canadians fully vaccinated.

Public Safety Minister Bill Blair said the move has been made in coordination with the U.S. There are growing calls in the U.S. to open the Canada-U.S. border for nonessential travel like tourism, but less than 20% of Canadians are fully vaccinated.


US-Canada border restrictions extended until July 21 | The Seattle Times

Canada extends U.S. travel restrictions through July 21 | Reuters

Det där är ganska indikativt skulle jag gissa. Svårt att se inresor från EU börja innan Canada.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen