Senaste nytt

Reaching for the Star[Gold]

GOTBound

Medlem
24A6B5F5-AA6B-44A9-9890-041B129DBDAE.jpeg

That's one small step for most of the forum members, one giant leap for GOTBound


I förmiddags uppdaterades SAS system för att nu även reflektera torsdagens segment och min nya tier samt målet för Operation Star Gold är uppnått.

Summering;
På nästan exakt en månad har jag gått från EBB till EBG med hjälp av SAS kampanj där varje fluget segment ger 3 segment extra mot status.
Rutten jag flugit är GOT-ARN-CPH-ARN-GOT, över dagen vid fyra olika tillfällen.

Varje biljett har kostat mig 1 668 kr.
Parkering på GOT har kostat mig 159 kr per gång de gånger jag haft bilen.
Antigentest har kostat mig 295 kr per test.

Flygbiljetter: 6 672 kr [EDIT: betalda med SAS Vouchers som hade ett annalkande utgångsdatum]
Overhead:
- Antigentester 1 032,5 kr [48h giltighet, ett test täckte två resor]
- Parkering GOT 477 kr [grattis laddning har jag räknat ut värdet på till 120 kr per tillfälle [-360 kr] minus förbrukad el hem-GOT-hem].​

Bekvämlighetskostnad:
- Scandic Landvetter 915 kr

Utöver detta har vi den påtvingade avbokningen pga. man-colden där jag fick bara erhöll partiell refund, men den väljer jag felaktigt att inte räkna med då den kostnaden inte kommer nu ;).

… not done yet!
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Visa bifogad bild 118839
That's one small step for most of the forum members, one giant leap for GOTBound


I förmiddags uppdaterades SAS system för att nu även reflektera torsdagens segment och min nya tier samt målet för Operation Star Gold är uppnått.

Summering;
På nästan exakt en månad har jag gått från EBB till EBG med hjälp av SAS kampanj där varje fluget segment ger 3 segment extra mot status.
Rutten jag flugit är GOT-ARN-CPH-ARN-GOT, över dagen vid fyra olika tillfällen.

Varje biljett har kostat mig 1 668 kr.
Parkering på GOT har kostat mig 159 kr per gång de gånger jag haft bilen.
Antigentest har kostat mig 295 kr per test.

Flygbiljetter: 6 672 kr [EDIT: betalda med SAS Vouchers som hade ett annalkande utgångsdatum]
Overhead:
- Antigentester 1 032,5 kr [48h giltighet, ett test täckte två resor]
- Parkering GOT 477kr [grattis laddning har jag räknat ut värdet på till 120 kr per tillfälle [-360 kr] minus förbrukad el hem-GOT-hem].​

Bekvämlighetskostnad:
- Scandic Landvetter 915 kr

Utöver detta har vi den påtvingade avbokningen pga. man-colden där jag fick bara erhöll partiell refund, men den väljer jag felaktigt att inte räkna med då den kostnaden inte kommer nu ;).

… not done yet!


Jag måste härmed göra offentliga avbön och erkänna att jag [omedvetet] farit med osanning i mitt tidigare inlägg. Berusad av suset och duset, i en form av positiv PTSD från Operation Star Gold.

Den magiska siffran är tre, inte fyra.
Jag har flugit GOT-ARN-CPH-ARN-GOT vid tre tillfällen under Operation Star Gold och SAS kampanjen som ger tre extra segment för varje fluget segment.

Flygbiljetter: 5 064 kr [EDIT: betalda med SAS Vouchers som hade ett annalkande utgångsdatum]
Overhead:
- Antigentester 737,5 kr [48h giltighet, ett test täckte två resor]
- Parkering GOT 358 kr [grattis laddning har jag räknat ut värdet på till 120 kr per tillfälle [-240 kr] minus förbrukad el hem-GOT-hem].​

Bekvämlighetskostnad:
- Scandic Landvetter 915 kr
Det finns en helt rimlig förklaring till mitt [omedvetna]misstag med siffrorna tidigare idag: jag har redan inlett nästa fas i min shock and awe offensiv… not done yet!
 
Toppen