Senaste nytt

Rapportera om SAS kabinservice efter 1/6 2021

Sir Lemon

Medlem
Idag flyger jag från AGP till CPH. På den inkommande flygningen till AGP hade jag inga problem med att ta med två kabinväskor. Idag på AGP, flygplatspersonalen de ville att jag skulle checka in en (enligt SAS officiella regler). Jag tog mig in utan att betala genom att fråga kabinpersonalen om det var okej att jag hade båda ombord; de sa ja, förstås. SK*G status räddade mig när jag såg andra passagerare tvingas checka in sitt bagage ;)

Ombord är kaffe och te gratis som tidigare COVID. Det är också trevligt att planet inte är helt fullt! :)
Utmärkt att du rapporterar, broder!
 

Mr Basic

Medlem
Idag flyger jag från AGP till CPH. På den inkommande flygningen till AGP hade jag inga problem med att ta med två kabinväskor. Idag på AGP, flygplatspersonalen de ville att jag skulle checka in en (enligt SAS officiella regler). Jag tog mig in utan att betala genom att fråga kabinpersonalen om det var okej att jag hade båda ombord; de sa ja, förstås. SK*G status räddade mig när jag såg andra passagerare tvingas checka in sitt bagage ;)

Ombord är kaffe och te gratis som tidigare COVID. Det är också trevligt att planet inte är helt fullt! :)
Resenärer med dubbla eller ännu bättre, trippla kabinväskor ombord, är mina absoluta favorit-medresenärer. ;):p
 

eddo

Medlem
Då var det dags för min första flight sedan 31/5 och således den första sedan återgång till "normal" kabinservice.

På SK001 LLA-ARN serveras kaffe och te i hela kabinen (men ingen Ringi). Inser att jag faktiskt saknat kaffet på morgonflygningarna det senaste året, trevligt att det är tillbaka!
 

Tomas E

Medlem
SK1811 ARN-BCN idag - det första alkoholhaltiga SAS har serverat mig på mycket länge, bortsett från desinfektionsservetterna. Det tidigare rapporterade menykortet fanns i stolsfickan. Dock ingen vagn eller allmän rundfråga, utan det var ”juiceknappen” som gällde om man ville ha något.
9B42E496-2F06-472B-BE16-3D8B1050D9DF.jpeg
 
Toppen