Senaste nytt

Champagnetråden

Igår provades Hervé Dubois Cuvée Speciale 2012, som finns som tillfälligt sortiment. Har gillat deras vintage 2012 som var/är extremt prisvärd (329kr). Denna är tydligen deras prestige-variant och kostade 479kr eller så. Jag blev mycket nöjd. Öppnade sig snabbt i glaset. Härlig ganska mogen doft. Vita blommor, frukt, kalkig mineral. Bra syra. Bra värde för pengarna!

E3DD8D43-B7DB-49BC-B573-BC42BEC81E06.jpeg
 

RobHK

Medlem
Dricker inte Champagne så ofta, har bara provat Krug och Dom ett fåtal gånger. Insåg idag när jag tittade i en Champagne hylla ett det finns en nivå till ovanför Krug/Dom/Cristal - Salon över 4000 per flaska. Någon som testat?

Blev nästan lite sugen på att knipa en flaska :)
 

MTheC

Medlem
Dricker inte Champagne så ofta, har bara provat Krug och Dom ett fåtal gånger. Insåg idag när jag tittade i en Champagne hylla ett det finns en nivå till ovanför Krug/Dom/Cristal - Salon över 4000 per flaska. Någon som testat?

Blev nästan lite sugen på att knipa en flaska :)
Har druckit Salon och är väldigt bra men de behöver mycket tid innan de är drickfärdiga.
Min högst personliga smak och preferens gör att jag föredrar Krug och Bollinger men är mer smakpreferens.

Om du dock vill slå på stort och testa toppchampagne så kan du ju testa Bollinger VVF, ligger väl på 7-10k beroende på årgång.
 

RobHK

Medlem
Har druckit Salon och är väldigt bra men de behöver mycket tid innan de är drickfärdiga.
Min högst personliga smak och preferens gör att jag föredrar Krug och Bollinger men är mer smakpreferens.

Om du dock vill slå på stort och testa toppchampagne så kan du ju testa Bollinger VVF, ligger väl på 7-10k beroende på årgång.

Tack bra input, Bollinger och Krug är det som smakar överlägset bäst för mig med. Gillar Bollinger mer än Dom. Så du menar att en Salon flaska ska ligga och lagras i många år innan man dricker?
 
Toppen