Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Vivid.money har det du efterfrågar förutom insättning med kort. Dock så har de en växlingsavgift på 0.5%. När det gäller uttag så citerar jag
How to withdraw cash free of charge in Euro? | Vivid Help Centre

If you want to withdraw more than €50 or anything within the monthly limit stated in the app, you will not be charged any fees. For withdrawals below €50 and anything above the monthly limit, the fees will apply according to the plan (3% but not less than €1).

Monthly limits:

1) €1000 per month for Vivid Prime

2) €200 per month for Vivid Standard

Wise (tidigare Transferwise) kanske har vad du söker.
 
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
Någon som känner till något bra alternativ till Revolut. Jag är alltså ute efter att kunna sätta in med IBAN-överföringar och kort, och kunna ta ut med kort men också som ovan diskuterat kunna göra betalningar till IBAN-mottagare i andra länder (inkl Sverige).

Wise (tidigare Transferwise) kanske har vad du söker.

Wise klarar. Inte utan avgifter men avgifterna är iaf låga.

Överföring i SEK till svenskt IBAN kostar i dagsläget 3,83 SEK/överföring. Inga problem med referensen senast jag testade.

Topup med kort fungerar men också avgift (%) Kan vara bättre att köra kort-topup med Revo och skicka till Wise.

Du får IBAN för ett gäng valuator dock ej SEK. SEK- kontot är virtuellt utan local bank details.
 

Judas kiss

Medlem
Strul med OCR här också. Tänkte betala CSN nu, men det är väl en mindre bra idé när det blir OCR strul + att personnummer ska vara med. Men det här borde Revolut ordna snabbt? Får bli Amex kortet.
 

mha321

Medlem
Strul med OCR här också. Tänkte betala CSN nu, men det är väl en mindre bra idé när det blir OCR strul + att personnummer ska vara med. Men det här borde Revolut ordna snabbt? Får bli Amex kortet.
"Snabbt" beror nog på. Steg 1 är ju att få dem att inse att det faktiskt inte fungerar... Sedan verkar det ju vara deras leverantör som ändrat, så det kan ju vara på nivån att Revolut faktiskt skulle behöva byta leverantör. Jag misstänker att det definitivt inte är något som löses inom vad vi skulle klassa som "snabbt". Men hopaps kan man :)
 

Big Birger

Medlem
Gjorde ett nytt testskott, och referensen blir verkligen något helt annat. Jag kan inte ens se i dokumentationen från Revolut vilken referensen blev, eftersom de skriver en tredje variant på referens för transaktionen.

Enda sättet för mottagaren att spåra transaktionen gissar jag är tid och belopp, efter att ha fått den informationen manuellt av avsändaren. Det fungerar säkert i vissa fall om det är gott om tid. Men till Skatteverket och CSN känns det som strulfaktorn är oändlig.
 

hco

Medlem
Testade i dag också.

Hos mottagaren: [10 siffror] T

Där jag misstänker att "T" är första bokstaven i min referens som blivit avklippt.

I mailet från Revolut anges referensen till vad jag skrev i appen. Kan alltså inte matchas mot det mottagaren ser.

Meh :rolleyes:
 

A87

Medlem
Nu skrev även jag, håller med tidigare inlägg där personen skrev ju fler som skriver desto bättre. Men svaret man får är ju hittepå svar. Jag har förklarat flertalet gånger att referensen behöver vara korrekt då jag ibland betalar fakturor men de verkar inte förstå. Hoppas fler i forumet kan belysa detta problem.
 

Attachments

  • Screenshot_20210526_133551_com.revolut.revolut_edit_164875621189424.jpg
    Screenshot_20210526_133551_com.revolut.revolut_edit_164875621189424.jpg
    68,3 KB · Visningar: 113

hco

Medlem
Nu skrev även jag, håller med tidigare inlägg där personen skrev ju fler som skriver desto bättre. Men svaret man får är ju hittepå svar. Jag har förklarat flertalet gånger att referensen behöver vara korrekt då jag ibland betalar fakturor men de verkar inte förstå. Hoppas fler i forumet kan belysa detta problem.

Jag har skrivit och klagat också nu.
Det finns väl inget en stackars chatsupport-agent kan göra men om tillräckligt många klagar kanske det eskaleras. Kanske....

Tips för att nå en live agent och slippa bråka med chatbotten: skriv "Agent" i chatten.
 
  • Gilla
Reactions: A87
Toppen