Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

palmen

Moderator
Det är lite av en soppa det här...

* ICA Kvantum = Ja
* ICA Supermarket nära mig = Nej
* ICA Supermarket nära föräldrarna = Ja

Har de inte samma avtal mot kortleverantörer/banker? Är inte det lite av poängen att vara en kedja?

Tur att Systembolaget tar AmEx i alla fall... :cool:
Varje ICA handlare är sin egen och bestämmer själv vilka kort de vill ha.
På Coop och Willys tex så ägs butikerna av kedjan och då är det kedjan some bestämmer om butikerna tar amex eller ej.
Det är helt enkelt olika upplägg för ägande av butikerna mellan olika kedjor.
 

J1981

Medlem
Det är lite av en soppa det här...

* ICA Kvantum = Ja
* ICA Supermarket nära mig = Nej
* ICA Supermarket nära föräldrarna = Ja

Har de inte samma avtal mot kortleverantörer/banker? Är inte det lite av poängen att vara en kedja?

Tur att Systembolaget tar AmEx i alla fall... :cool:

Tänkte bara dubbelkolla. Har du provat använda kortet med chip? På vissa ställen går det ej blippa amex med funkar med chip.
 
Varje ICA handlare är sin egen och bestämmer själv vilka kort de vill ha.
På Coop och Willys tex så ägs butikerna av kedjan och då är det kedjan some bestämmer om butikerna tar amex eller ej.
Det är helt enkelt olika upplägg för ägande av butikerna mellan olika kedjor.
Så inga Willys tar Amex. Trodde det bara var lokalt problem.
 

bvs

Medlem
Coop har lanserat en ny tjänst för självscanning och betalning via mobilen som håller på att rullas ut till alla butiker under 2021. Tyvärr saknas det möjlighet att betala med Amex i appen, är bara Swish/Visa/MC/Matkonto.

Coop Scan & Pay | Coop
 

bvs

Medlem
Är de goa eller?

Jag mailade dem och frågade när de ska lägga in stöd för Amex och fick följande svar

Tack för att du hör av dig till oss och kul att du gillar Scan & Pay. Tyvärr fungerar det inte att betala med Amex i Scan & Pay men det är något vi ser över. Tills vidare får vi därför hänvisa dig till butikens övriga betaltjänster om du önskar betala med Amex.
 
Toppen