Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

holysofia

Medlem
Kom fram för 30 min sedan efter drygt två timmar. Fick dessvärre bara till economy för Köpenhamn-Austin/Miami-Köpenhamn. Killen kändes inte så innovativ och eftersom detta var lite på impuls hann jag inte förbereda mig själv. Visste att det skulle finnas business från Chicago men han hittade inte en enda flight från Miami till Chicago oavsett klass runt nyårsafton. Ja ja. Har inte slängt bort vouchrarna i alla fall.
 
Jag fick prata med en engelskspråkig agent när jag ringde vid 16-tiden. Eftersom han inte hittade något bra på de datum jag ville åka så tyckte han att jag skulle fundera och återkomma. Han påstod att de skulle ha öppet till kl 23 idag eftersom det är sista dagen för utgångna vouchers. När jag ringer nu förklarar telefonsvararen att det är stängt för dagen, hmmm...
Någon annan som fått info om att de ska ha extra öppet ikväll?
 

mha321

Medlem
Jag fick prata med en engelskspråkig agent när jag ringde vid 16-tiden. Eftersom han inte hittade något bra på de datum jag ville åka så tyckte han att jag skulle fundera och återkomma. Han påstod att de skulle ha öppet till kl 23 idag eftersom det är sista dagen för utgångna vouchers. När jag ringer nu förklarar telefonsvararen att det är stängt för dagen, hmmm...
Någon annan som fått info om att de ska ha extra öppet ikväll?
Jag fick infon att de skulle stänga men att vanliga supporten skulle hantera det efter det.

Det fick jag sedan tydligt besked när jag väl kom fram vis 1730 att så var det inte alls och det var fel.

Ganska många andra har dock fått igenom sina bokningar efter det.

Med andra ord - chansa på att ringa till vanliga supporten. Beroende på vem du hamnar hos kan det behövas flera samtal så vänta definitivt inte fram till 23 utan börja på en gång!
 

Migato

Medlem
Jag fick prata med en engelskspråkig agent när jag ringde vid 16-tiden. Eftersom han inte hittade något bra på de datum jag ville åka så tyckte han att jag skulle fundera och återkomma. Han påstod att de skulle ha öppet till kl 23 idag eftersom det är sista dagen för utgångna vouchers. När jag ringer nu förklarar telefonsvararen att det är stängt för dagen, hmmm...
Någon annan som fått info om att de ska ha extra öppet ikväll?


Vilket nummer ringde du? 08 numret verkar stänga 17 men 0770 numret fungerade att ringa. Vet inte om det finns något annat nummer för EBG/EBD, är själv EBG och fyllde i eurobonusnumret för "prioriterad service".

RING KUNDSERVICE/EUROBONUS
cl--phone

+46 770 727 727

+46 8 797 40 00

Öppettider:

Mån – fre: 07.00–19.00

Lör: 09.00–17.00

Sön: 09.00–18.00

EuroBonus Guld/Diamant: Utökade öppettider

Vid frågor om nya bokningar, ändringar eller avbokningar.
 
Avrapportering:
Det gick fint på vanliga 0770-numret. Kom snabbt fram som Diamant. Fick prata med en engelskspråkig tjej som både pratade och knappade långsamt, dock var hon hjälpsam och sökte ben för ben. Efter 20 minuter var vi nästa klara. När det var dags för sista benet Zürich-Arlanda var hon osäker på mct. Hon bad mig vänta medan hon kollade och satte mig på hold. Efter 10 minuter på hold bröts samtal. Jag var duktigt irriterad. :mad:

Ringde igen och fick prata med en svensk kille med norrländsk dialekt. En riktig pärla, han var både snabb, trevlig, hjälpsam och kunnig. Han kunde alla reglerna om voucher och vad som gäller för de som går ut idag.

En ny sak fick jag lära mig. Det går ju inte att boka Thai i business med lång framförhållning, men det funkade att boka business mellan Hongkong och Bangkok i december. Jag frågade varför och fick det ärliga svaret "Ingen aning, men jag har gjort några bokningar på den sträckan och det funkar". Jag hade ställt in mig på att åka Etiopian mellan HKG-BKK men fick nu en Thaiflight med bättre tider.
Kanske finns det andra Intra-Asien flighter som går att boka med Thai?
 
Fick igår kväll ett flyg inställt (SAS 737-700) på min hemresa MEX-FRA-ARN och blev ombokad med en väldigt lång bytestid i Frankfurt vilket jag gärna undviker.

Samtal 1: Hängde på låset imorse och bad han som svarade att söka på en hemresa ett dygn senare, han hittade bara platser för MEX-FRA och inget vidare utan ett lika långt byte som jag redan hade då. Tackade för mig och behöll det jag redan hade.

Samtal 2:Kom på att jag kunde söka till GOT istället så ringde in igen. Han som svarade hittade platser i ekonomi hela vägen både MEX-FRA-ARN och MEX-FRA-GOT med okej bytes tid i frankfurt. Tyvärr blev jag störd av annat och behövde avsluta samtalet.

Samtal 3:Ringde in igen senare och bad hon som svara göra samma sökning, hon hittade business på samma flyg som i samtal 2 men i business istället, skrek glatt Boka! Hon knappade lite och sa att jag får bekräftelse senare under dagen. Fick mailet och såg då att jag fått bokningsklass X, ekonomi... Jag hade inte heller fått tillbaka några poäng för att jag skulle åka i ekonomi iställlet.

Samtal 4: Förklarade situationen för han som svarade och han kunde då inte hitta business platser utan bara ekonomi. Han sökte ännu en dag senare till och där fanns business. Jag velade några sekunder om det var värt att stanna en natt till för att få åka i business. Kom fram till att jag tyckte det var värt det så nu blev det hemresa 2 dygn senare än planerat, skönt att jag kan jobba remote ändå så gör inte jättemycket att vara borta lite extra.

Awardfares visade 9 platser i business för båda dagarna jag sökte på både för MEX-FRA-GOT och MEX-FRA-ARN
 

Maja

Medlem
Har fått en del ändringar i min resa till GOT-IST-DPS i juni så tänkte boka om. Har hittat tillgänglighet via Air Canada men har nu haft två agenter som tvärvägrar boka något av detta. Hittade GOT-IST-TPE-DPS. Den första ser från IST, men hittar inte GOT-IST, den andra ser ingenting av detta och vägrar söka något annat än rakaste vägen som är GOT-IST-DPS enligt honom. Vi söker inte segment för segment sedan vi tog över är hans tydliga svar på denna fråga.

Tyckte att det hade blivit bättre där ett tag, men idag har jag nog haft otur i lotteriet med vem som svarar. Även som EBD så har jag haft ca 30 min telefonkö innan jag kommit fram.

Bara att köra HUCA gissar jag, eller finns det någon annan kreativ lösning hur sjutton man ska bära sig åt? Alla flygen synliga via Air Canada och jag känner väl till TK:s married segment historia, och har därför sökt GOT-TPE och får då upp flyget.
 
Toppen