Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Matore

Medlem
Vad är det som styr skatterna på ex en tur inom Europa, är det antal flygplatser man studsar på? Finns det då några flygplatser man ska undvika resp välja att routa via när det gäller skatter? Påverkas skatten om jag har ekonomi eller business?
 

palmen

Moderator
Vad är det som styr skatterna på ex en tur inom Europa, är det antal flygplatser man studsar på? Finns det då några flygplatser man ska undvika resp välja att routa via när det gäller skatter? Påverkas skatten om jag har ekonomi eller business?
UK har tex högre skatter beroende på vilken klass du reser i om du startar i UK. Vissa flygplatser har dyrare skatter än andra osv. Du kan enkelt se skatterna om du gör en provbokning på itamatrix, där specificeras alla skatter i detalj.

Startar du i Sverige så åker du även på den svenska flygskatten som du slipper om du startar i andra europeiska länder.
 

char

Medlem
Vi har en resa bokad till Washington i Juni med utgången voucher. Kommer inte vara vaccinerad tills dess så har hoppats på att SAS bokar av så jag får tillbaka vouchern med 30 dagar förlängd giltighetstid. I dag blev resan ombokad till en dag tidigare. Tror ni det räcker för att få tillbaka vouchern med förlängd giltighetstid?
 

Kimmen00

Medlem
Vi har en resa bokad till Washington i Juni med utgången voucher. Kommer inte vara vaccinerad tills dess så har hoppats på att SAS bokar av så jag får tillbaka vouchern med 30 dagar förlängd giltighetstid. I dag blev resan ombokad till en dag tidigare. Tror ni det räcker för att få tillbaka vouchern med förlängd giltighetstid?

Räcker iaf för att du kan boka OM, till samma destination.. Gör en sök o boka om till hösten 21 eller påsken 22.
 

fcx

Medlem
Vi har en resa bokad till Washington i Juni med utgången voucher. Kommer inte vara vaccinerad tills dess så har hoppats på att SAS bokar av så jag får tillbaka vouchern med 30 dagar förlängd giltighetstid. I dag blev resan ombokad till en dag tidigare. Tror ni det räcker för att få tillbaka vouchern med förlängd giltighetstid?
Ring och prata med dem. Borde inte vara omöjligt att få tillbaka vouchern.
 

Matore

Medlem
Ni vet när man för 631a gången loggar in halvt i sömnen och söker 2 ANA F nya suites och VET att det inte kommer att finnas. Men så finns det. SÅ FINNS DET!! Och när man chansar och ringer vanliga SAS kl 07.00.01 för att göra ombokning. Och det funkar. Då rinner det glädjetårar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen