Senaste nytt

Gissa flygplatsen!

intuition

Medlem
Gissa flygplatsen!

Skärmavbild 2021-04-10 kl. 17.18.21.png


Usel kvalitet, men det är screengrab från ett mobilklipp. Klippen finns förresten nedan.

Folk här är ju grymt duktiga på att komma på rätt svar, trots omöjliga bilder. Men jag tror nog att jag får ge lite ledtrådar från start.
Det är inte taget från själva flygplatsen, utan från taket på en paviljong på ett utställningsområde i flygplatsens omedelbara närhet.



 

jacoph

Medlem
Gissa flygplatsen!

Visa bifogad bild 117742

Usel kvalitet, men det är screengrab från ett mobilklipp. Klippen finns förresten nedan.

Folk här är ju grymt duktiga på att komma på rätt svar, trots omöjliga bilder. Men jag tror nog att jag får ge lite ledtrådar från start.
Det är inte taget från själva flygplatsen, utan från taket på en paviljong på ett utställningsområde i flygplatsens omedelbara närhet.





TPE?
 

intuition

Medlem
Att utställningen, 500 meter från flygplatsen, drog omkring 9 miljoner besökare kan låta som ett högt tal, men antalet uställda föremål var äver 300 miljoner!
 

NyfikenGrau

Medlem
Liten nyfiken fråga från en noob i sammanhanget, men hur kunde ni se att det var just Taiwan? Sydostasien nånstans hade jag också gissat, men Taipei och ...Songshan?
 
Toppen