Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
Löser så klart inte alla problem, däremot upplever jag bättre tillgänglighet med business på BA. Det är ganska logiskt att en prisökning har en negativ effekt på konsumtion.

En stor skillnad är att SAS bara har 4 heta destinationer (SFO, HND, LAX, MIA) och i bästa fall
bara en avgång per dag till dessa, om det dyker upp platser dit hur många drar sig för att boka
för att de riskerar att förlora några hundringar om de måste ändra/avboka?
Inte många tror jag (men självfallet inget jag kan bevisa)

Det är ganska logiskt att en prisökning har en negativ effekt på konsumtion.

BA har peak och off peak prissättning, dvs. högre poängkostnader runt attraktiva datum, helger/skollov osv.
Fint för BA men platstillgången har inte blivit bättre runt dessa datum sedan detta infördes.

SAS har i stället black-out perioder då de inte alls släpper några platser, inte ens
för dem som är villiga att betala ett högre poängpris.
 
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
En stor skillnad är att SAS bara har 4 heta destinationer (SFO, HND, LAX, MIA) och i bästa fall
bara en avgång per dag till dessa, om det dyker upp platser dit hur många drar sig för att boka
för att de riskerar att förlora några hundringar om de måste ändra/avboka?
Inte många tror jag (men självfallet inget jag kan bevisa)



BA har peak och off peak prissättning, dvs. högre poängkostnader runt attraktiva datum, helger/skollov osv.
Fint för BA men platstillgången har inte blivit bättre runt dessa datum sedan detta infördes.

SAS har i stället black-out perioder då de inte alls släpper några platser, inte ens
för dem som är villiga att betala ett högre poängpris.
Nja, de har ju alltid poängpris, men inte fast poängpris? Vi har väl alla retat oss på detta.
 

palmen

Moderator
Nja, de har ju alltid poängpris, men inte fast poängpris? Vi har väl alla retat oss på detta.
Det är inte awards, det är vanliga biljetter med vanliga biljettregler men de betalas med poäng.
Man ska inte blanda ihop dessa med award biljetter. De kan kosta 8 ggr så mycket som en award och hade British Airways haft det påslaget och en mindre flexibel biljett hade inte folk köpt det heller.
 

igelkotten

Medlem
En stor skillnad är att SAS bara har 4 heta destinationer (SFO, HND, LAX, MIA) och i bästa fall
bara en avgång per dag till dessa, om det dyker upp platser dit hur många drar sig för att boka
för att de riskerar att förlora några hundringar om de måste ändra/avboka?
Inte många tror jag (men självfallet inget jag kan bevisa)



BA har peak och off peak prissättning, dvs. högre poängkostnader runt attraktiva datum, helger/skollov osv.
Fint för BA men platstillgången har inte blivit bättre runt dessa datum sedan detta infördes.

SAS har i stället black-out perioder då de inte alls släpper några platser, inte ens
för dem som är villiga att betala ett högre poängpris.

Ja det är nog svårt att se huruvida det är som jag tror eller du tror. Det jobbiga i situationen (för oss konsumenter) är väl att för SAS så är det win-win oavsett hur det står till om de inför en avgift :p
 

Sir Lemon

Medlem
Det är inte awards, det är vanliga biljetter med vanliga biljettregler men de betalas med poäng.
Man ska inte blanda ihop dessa med award biljetter. De kan kosta 8 ggr så mycket som en award och hade British Airways haft det påslaget och en mindre flexibel biljett hade inte folk köpt det heller.
Exakt så.
 

LSH

Medlem
Jag sitter och letar biljetter med hjälp av united.com och två frågor dyker upp:

Går det att boka resor som utförs av eurwings? (anslutning i europa)

Är det någon som i "modern" tid har lyckats boka 3+5 segment på t/r?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen