Homer
Medlem
Löser så klart inte alla problem, däremot upplever jag bättre tillgänglighet med business på BA. Det är ganska logiskt att en prisökning har en negativ effekt på konsumtion.
En stor skillnad är att SAS bara har 4 heta destinationer (SFO, HND, LAX, MIA) och i bästa fall
bara en avgång per dag till dessa, om det dyker upp platser dit hur många drar sig för att boka
för att de riskerar att förlora några hundringar om de måste ändra/avboka?
Inte många tror jag (men självfallet inget jag kan bevisa)
Det är ganska logiskt att en prisökning har en negativ effekt på konsumtion.
BA har peak och off peak prissättning, dvs. högre poängkostnader runt attraktiva datum, helger/skollov osv.
Fint för BA men platstillgången har inte blivit bättre runt dessa datum sedan detta infördes.
SAS har i stället black-out perioder då de inte alls släpper några platser, inte ens
för dem som är villiga att betala ett högre poängpris.
Last edited: