Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

zippan

Medlem
Jag fick i veckan en resa senare i höst, EWR-CPH, ombokad till A321LR. Eller?
upload_2021-4-2_1-44-28.png
 

Alf

Medlem
Någon som vet vilka sträckor A321LR skall flyga på? Jag trodde BOS var ett säkert kort, men nu har min bokning dit och hem med A321LR blivit ersatt med A330 på just de dagar jag bokat på. Inga lediga business platser finns på de dagar det flygs med A321LR. Resan är en sk onödig flygskamresa enbart för att testa A321LR så att åka med A330 är inte aktuellt. Just BOS är inte heller nödvändigt, även om dom har trevliga hummerrestauranter i hamnområdet.
 

LSH

Medlem
Någon som vet vilka sträckor A321LR skall flyga på? Jag trodde BOS var ett säkert kort, men nu har min bokning dit och hem med A321LR blivit ersatt med A330 på just de dagar jag bokat på. Inga lediga business platser finns på de dagar det flygs med A321LR. Resan är en sk onödig flygskamresa enbart för att testa A321LR så att åka med A330 är inte aktuellt. Just BOS är inte heller nödvändigt, även om dom har trevliga hummerrestauranter i hamnområdet.
Just nu finns det bonusbiljetter på:

ARN-EWR från 2/6
4/7 tillkommer OSL-EWR
1/8 tillkommer ARN-ORD
2/9 tillkommer CPH-BOS

Edit: Skamlös självreklam: på SAS Business award flights - Travel hacks kan du söka på flygplanstyp. Endast bonusbiljetter visas men det ger en ganska god bild av schemat för 321.
 

Senator

Moderator
Någon som vet vilka sträckor A321LR skall flyga på? Jag trodde BOS var ett säkert kort, men nu har min bokning dit och hem med A321LR blivit ersatt med A330 på just de dagar jag bokat på. Inga lediga business platser finns på de dagar det flygs med A321LR. Resan är en sk onödig flygskamresa enbart för att testa A321LR så att åka med A330 är inte aktuellt. Just BOS är inte heller nödvändigt, även om dom har trevliga hummerrestauranter i hamnområdet.

CPH-BOS-CPH verkar ha en A330 på söndagar i alla fall. Rutten drar igång först 4:e juli men det verkar vara en dag i veckan tills augusti när den går över på ons/sön fram till september. Där verkar det vara A32Q på tis, ons, och fre under september. I oktober är det rätt rörigt nu eftersom SK927 visar A32Q på dagar som SK928 visar A330 på returen. Det skulle innebära att man troligtvis behöver flyga "ferry flights" mellan BOS-EWR med en A330 och A32Q. Låter inte billigt, men ett väldigt typiskt "SASigt" påhitt så ingenting förvånar mig. Nej framförhållning på SK927/928 verkar vara svårt.

Sen tror jag att SAS kommer leka Thai under en tid framåt där passagerare kommer få uppleva "stol-leken" med hastiga byten mellan A32Q och A330 allt beroende av bokningsläge.
 
Toppen