Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Lasse Kongo

Medlem
Om värdechecken går ut i mars och flyget man betalat med den blir inställt i April. Får man då en ny värdecheck med 1 års giltlighetstid?
 

jimmy_h

Medlem
På tal om värdecheckar. Har en uppsjö checkar nu på värden under 3.000kr efter inställda resor under har och vår. i och med att man vid bokning av ny resa bara kan använda två checkar , finns det något sätt att slå ihop värdet på checkarna?
Den enda lösning jag hittat är att ”ful” boka en resa med två checkar för att sedan avboka och få en ny check i retur
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pswe

Medlem
Om värdechecken går ut i mars och flyget man betalat med den blir inställt i April. Får man då en ny värdecheck med 1 års giltlighetstid?
Vet inte om det är generellt men jag kan bidra med min observation,
Hade värdecheck som skulle gått ut november 2020. Använde den för bokning under sommaren med resa i mars 2021. När jag bokade av resan för någon vecka sedan fick jag en ny värdecheck giltig ett år från avbokningsdagen.
 

Skogi

Medlem
På tal om värdecheckar. Har en uppsjö checkar nu på värden under 3.000kr efter inställda resor under har och vår. i och med att man vid bokning av ny resa bara kan använda två checkar , finns det något sätt att slå ihop värdet på checkarna?
Den enda lösning jag hittat är att ”ful” boka en resa med två checkar för att sedan avboka och få en ny check i retur

Ja det är möjligt att slå ihop två checkar och samtidigt förlänga dess giltighet, precis så som du beskriver det.

Detta är dock ingenting jag hade pratat högt om då risken finns att "felet" blir åtgärdat.
 

taxvalp

Medlem
Vet inte om det är generellt men jag kan bidra med min observation,
Hade värdecheck som skulle gått ut november 2020. Använde den för bokning under sommaren med resa i mars 2021. När jag bokade av resan för någon vecka sedan fick jag en ny värdecheck giltig ett år från avbokningsdagen.

Spännande! Har inspirerad av detta inlägg just avbokat en resa och begärt att få en voucher. Resan var i huvudsak betald med en voucher som passerat bäst före-datum. Håller tummarna för att den nya vouchern gäller i ett år!
 
Toppen