Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

011430121

Medlem
Jag bokade en resa förra veckan, idag bokade en kollega samma resa och han fick betala 375 kr mindre.
Kontaktade SAS "Tallinn" idag och den mycket trevliga kvinnliga medarbetaren noterade att jag hade fått betala för någon typ av telefontjänst som jag inte skulle betala hon kommer att kreditera beloppet.

Jag är lite slarvig och kollar aldrig vad det står på bokningen, tar förgivet att alla är lika duktig som mig och gör inga fel!

När vi skulle av sluta samtalet fick jag nästan hjärtinfarkt, hon sa jag annullerar din bokning och bokar om den på nytt, frågade om inte award platserna kunde försvinna, nej sa hon.
Vi får avvakta och se vad som händer.

upload_2021-3-15_13-24-7.png

Ett tipps kolla era Service Fee avgifter.
 

Nikje

Medlem
Jag bokade en resa förra veckan, idag bokade en kollega samma resa och han fick betala 375 kr mindre.
Kontaktade SAS "Tallinn" idag och den mycket trevliga kvinnliga medarbetaren noterade att jag hade fått betala för någon typ av telefontjänst som jag inte skulle betala hon kommer att kreditera beloppet.

Jag är lite slarvig och kollar aldrig vad det står på bokningen, tar förgivet att alla är lika duktig som mig och gör inga fel!

När vi skulle av sluta samtalet fick jag nästan hjärtinfarkt, hon sa jag annullerar din bokning och bokar om den på nytt, frågade om inte award platserna kunde försvinna, nej sa hon.
Vi får avvakta och se vad som händer.

Visa bifogad bild 117202
Ett tipps kolla era Service Fee avgifter.
Tack! Ägnade lunchen åt att få till ARN-LAX/SFO-ARN via ZRH på höstlovet och tyckte över 8000 lät lite mycket men var glad att få till något för 2 vouchers med utgång sista mars. Visar sig att vi har samma avgift men dessutom i NOK!? Inte hunnit researcha så mycket själv men det verkar lite udda..

Screenshot_20210315-133751_Drive.jpg
 

Per N

Medlem
När det blivit fel med "service fee" har ni då kontaktat "Tallinn" eller vanliga kundtjänst på SAS?
 

Fredde18

Medlem
Jag bokade en resa förra veckan, idag bokade en kollega samma resa och han fick betala 375 kr mindre.
Kontaktade SAS "Tallinn" idag och den mycket trevliga kvinnliga medarbetaren noterade att jag hade fått betala för någon typ av telefontjänst som jag inte skulle betala hon kommer att kreditera beloppet.

Jag är lite slarvig och kollar aldrig vad det står på bokningen, tar förgivet att alla är lika duktig som mig och gör inga fel!

När vi skulle av sluta samtalet fick jag nästan hjärtinfarkt, hon sa jag annullerar din bokning och bokar om den på nytt, frågade om inte award platserna kunde försvinna, nej sa hon.
Vi får avvakta och se vad som händer.

Visa bifogad bild 117202
Ett tipps kolla era Service Fee avgifter.
När den vanliga sidan för att boka Star Alliance resor fungerar ska man väl åka på denna 375kr-avgift om man ändå väljer att ringa in. Dock ska man ju slippa den nu när den bokningsmöjligheten ligger nere och bara få 450kr för att det är en flygning som innehåller något ben (eller alla) med andra bolag än ren SAS. Verkar vara någon som slarvat där. Och jag som trodde alla på kundtjänst var duktiga! (OBS, spår av ironi i den sista meningen kan finnas!)
 

011430121

Medlem
Tack! Ägnade lunchen åt att få till ARN-LAX/SFO-ARN via ZRH på höstlovet och tyckte över 8000 lät lite mycket men var glad att få till något för 2 vouchers med utgång sista mars. Visar sig att vi har samma avgift men dessutom i NOK!? Inte hunnit researcha så mycket själv men det verkar lite udda..

Visa bifogad bild 117203

När jag nu tittar på min resa jag bokade förra veckan, så har jag med betalt 825 kr.
Känns som att den summan dras per automatik och inte det som är rätt.
Tack för att du delger oss detta @011430121. :)

Kan det vara samma tjänsteman som har bokat våra resor?
 

Nikje

Medlem
Kan det vara samma tjänsteman som har bokat våra resor?
Hörde tyvärr inte namnet.:oops: Lät inte ung, trodde först av någon anledning att jag ville köpa för pengar trots att jag nämnde utgående vouchers. Dock servicevillig och glad, tog 28 minuter så ganska talför.;)
 
Nu är dom oftast uppe i 5 av 5! Bokat om min j****a påskresa för 7:e gången pga inställd flygning. Bokad utgången voucher. Idag fick jag snabb hjälp och blev ombolad till det jag själv såg på AirCanada och föreslog. Eticket kom i samma minut som jag la på luren! Bra SAS.
 
Toppen