Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

Taggen

Medlem
Jag har redan 20.000 från Amex och 12000 från Mastercard men behöver 13000 poäng till för guld.

Har haft EBG 7 år i rad och tänker inte missa life nu pga Covid

Vad är billigaste resan för att komma upp till detta? Jag utgår från mmx/cph

PS! Har till sista maj på mig
Vilken AMEX-produkt har du? Om du har gamla debit kortet kan du skaffa kreditkortet också. Skaffa ett premium också och försök uppdatera?
 

DrGold

Medlem
Vill inte vara den som är den, men nu är jag ändå den som är den. Varför pratas det om segment runs i den här tråden, inklusive i rubriken? Det är väl mileage runs som avses? SAS erbjudande ger ju extra statuspoäng, inte extra segment.
 

GOTBound

Medlem
Vill inte vara den som är den, men nu är jag ändå den som är den. Varför pratas det om segment runs i den här tråden, inklusive i rubriken? Det är väl mileage runs som avses? SAS erbjudande ger ju extra statuspoäng, inte extra segment.
Kampanjen omfattar både fyra gånger fler nivågrundande poäng (1x Baspoäng + 3x Statuspoäng) och fyra gånger fler kvalificerande flygningar. Statuspoäng kan, till skillnad från Baspoäng, inte lösas in eller användas för köp. De visas heller inte i ditt poängsaldo.

Behåll eller nå en högre medlemsnivå i EuroBonus | SAS
 

Lasse Kongo

Medlem
Sitter och kollar lite resor för att få ihop guld. Står på sas sida att det måste vara en timme mellan avgångarna. Man får alltså inte boka på med vändande flyg om det är mindre än en timme. Någon som vet om det går att boka enkelresor istället för att slippa detta?
 

Skogi

Medlem
Sitter och kollar lite resor för att få ihop guld. Står på sas sida att det måste vara en timme mellan avgångarna. Man får alltså inte boka på med vändande flyg om det är mindre än en timme. Någon som vet om det går att boka enkelresor istället för att slippa detta?
Det är fullt möjligt att boka enkelresor, så länge som det är vändande flyg så kan du i princip bara vinna på enkelresor.
 

Komet17

Medlem
Det är fullt möjligt att boka enkelresor, så länge som det är vändande flyg så kan du i princip bara vinna på enkelresor.
Är det någon som har gjort det - att boka 2 enkelresor med vändande flyg?
Hur gör man med check-in på hemresan? Måste man springa ut till avgångshallen för check-in och sen gå genom säkerhetskontrollen?
 

ekf

Medlem
Är det någon som har gjort det - att boka 2 enkelresor med vändande flyg?
Hur gör man med check-in på hemresan? Måste man springa ut till avgångshallen för check-in och sen gå genom säkerhetskontrollen?
Som nämnts, checka in i appen eller i automat på avreseflygplatsen. På vissa flygplatser (exvis VBY när jag gjorde en MR för några år sedan) måste man ut och in genom en ny säkerhetskontroll oavsett.
 
Toppen