Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

Jag överväger samma sak, men för egen del är det mer intressant med lite längre paus på destinationen. T.ex. åka skidor i Åre ett par dagar eller vandra en sväng i närheten av Kiruna.

Det kommer kosta några hundralappar till (vandring skulle t.ex. innebära mat, flygbuss till Kiruna (110kr), samt tåg till Abisko (59kr). Men känns som man får mycket mer för pengarna då.

Har möjlighet att jobba lite var och när jag vill. Om så inte är fallet förstår jag att man tänker sig vändande plan istället.

Invitation to SAS EuroBonus Live | Sida 12 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Tamas

Medlem
If you transit through Denmark, but you do not enter Denmark, for example if you are in airport transit and you do not leave the transit area, you are not required to present a negative COVID-19 test upon arrival to Denmark. However, you are not exempted from the test requirement for people arriving to Denmark by plane.

To prevent the spreading of the British and South African mutations of COVID-19, the Danish government has imposed a flight ban on transportation of passengers from the entire world who are unable to present a negative COVID-19 test.

The ban will allow passenger flights only under the condition, that all passengers onboard the airplane have been tested negative for COVID-19 within 24 hours of boarding the plane. Children aged 12 years or less will be excluded from the test requirement. The ban does not apply to non-passenger flights, including cargo flights and special flights, nor does it apply to crew (both active and dead heading crew).

Se https://en.coronasmitte.dk/rules-an...egarding-persons-travelling-to-denmark-by-air för mer info.
Alright, Polen verkar inte vara nåt problem dock. Allt kan förändras imorgon...
 
Alltså.. jag vet att folk på forumet här har sagt emot tidigare, men eftersom jag inte lyckades hitta någon text på sas.se hemsida skrev jag till kundtjänst för att fråga.

Jag har svårt att tolka svaret på annat vis än att man skulle kunna göra en segment run på bokade bonusbiljetter? I sådana fall kan man ju för 30k extrapoäng (tre inrikesresor) skaffa sig ett guldkort.

Tyvärr har jag inte bokat några bonusbiljetter under denna kvalificeringperiod så kan inte bekräfta/dementera det på den vägen. Är det kundtjänst som har fel eller är det faktiskt såhär bra på riktigt? Hade varit intressant med bekräftad information.

Screenshot 2021-03-12 at 17.13.27.png

(är idag redan EBS så kundtjänst-frågan är något förenklad)
 

Tamas

Medlem
Alltså.. jag vet att folk på forumet här har sagt emot tidigare, men eftersom jag inte lyckades hitta någon text på sas.se hemsida skrev jag till kundtjänst för att fråga.

Jag har svårt att tolka svaret på annat vis än att man skulle kunna göra en segment run på bokade bonusbiljetter? I sådana fall kan man ju för 30k extrapoäng (tre inrikesresor) skaffa sig ett guldkort.

Tyvärr har jag inte bokat några bonusbiljetter under denna kvalificeringperiod så kan inte bekräfta/dementera det på den vägen. Är det kundtjänst som har fel eller är det faktiskt såhär bra på riktigt? Hade varit intressant med bekräftad information.

Visa bifogad bild 117150

(är idag redan EBS så kundtjänst-frågan är något förenklad)

Skolbokexempel av inkompetent supportpersonal? Jag har aldrig hört att få statusgrundade segment för bonusresor...
 

airborn

Medlem
Jag har redan 20.000 från Amex och 12000 från Mastercard men behöver 13000 poäng till för guld.

Har haft EBG 7 år i rad och tänker inte missa life nu pga Covid

Vad är billigaste resan för att komma upp till detta? Jag utgår från mmx/cph

PS! Har till sista maj på mig
 

Berglund

Medlem
Är det kundtjänst som har fel eller är det faktiskt såhär bra på riktigt?
Kundtjänst har fel.

Jag har svårt att tolka svaret på annat vis än att man skulle kunna göra en segment run på bokade bonusbiljetter?
Du tolkar förvisso själva svaret på ett korrekt sätt, problemet är att svaret är fel. Därför landar du i fel slutsats.

I sådana fall kan man ju för 30k extrapoäng (tre inrikesresor) skaffa sig ett guldkort.
Fullt så enkelt är det tackolov inte att skaffa ett guldkort.
 

stopover

Medlem
Jag har redan 20.000 från Amex och 12000 från Mastercard men behöver 13000 poäng till för guld.

Har haft EBG 7 år i rad och tänker inte missa life nu pga Covid

Vad är billigaste resan för att komma upp till detta? Jag utgår från mmx/cph

PS! Har till sista maj på mig

Har du inte fått din status automatiskt förlängd till 2022?
 

Hachans

Medlem
Ja, kundtjänst har till 100% fel här.
Jag blev utskrattad på Arlanda av checkin-personalen som trodde jag försökte samla poäng på min bokade award när jag bad dem lägga in mitt guldkort. Fick förklara att det är för fast track, lounge och bagage.

Men nej, man kan inte samla segment på bonusresor. Men hade varit intressant att prova ändå, nu när det ändå finns skriftligt.
 
Toppen