Senaste nytt

Hyatt halverar antalet nätter som krävs för status 2021

Glenn E

Medlem
När man blivit minst Discoverist kan man länka sitt World of Hyatt konto med sitt American Airlines Aadvantage konto.
Man kan även länka andra vägen om man har någon elit status hos Aadvantage.
Man får en Aadvantage mile för varje USD man spenderar på Hyatt och en Hyatt poäng för varje USD man spenderar hos American Airlines.
Detta passar mig bra för jag samlar poäng för mina One World flyg hos just Aadvantage.
Jag skulle gärna flyga Japan Airlines första klass igen med Salon Champagne:)
Cathay Pacific är också grymt bra:
Jag undrar om detta förlänger giltigheten för Aadvantage poängen?

Edit: Giltighetstiden för Aadvantage poängen förlängs om man har någon aktivitet till sitt konto minst var artonde månad.
 
Last edited:

sembl

Medlem
Inte många dagar kvar på min matress run. Spänningen är olidligt. Dubbla nätter ploppade in faktist en vecka efter avklarad första stay.

Sedan DAX att ta sig an Marriott nu när de startar sin kampanj för Titanium. Kommer bli en bra sommar i USA när.man kan välja och vraka hotell på alla kedjor.
 

Jonas C

Medlem
Bokat Grand Hyatt Dubai för 104 dollar per natt nästa månad. Hoppas verkligen att nätterna hinner krediteras i tid. Annars avbokar jag och bor på Hilton vilket jag inte är lika sugen på.
 

Glenn E

Medlem
Igår kom det in 4 nätter till som tog mig till Globalist status 27 dagar efter jag bodde på Hyatt första gången (på länge). Nu kommer det rulla in nätter snabbt de närmaste veckorna.
 

Jonas C

Medlem
Efter två veckors ivrigt väntande damp mailet tillslut ner, 16 bonusnätterna krediterades och mitt konto är uppgraderat till Globalist. Ska bli kul att ta del av förmånerna under kommande vistelse i Dubai och förhoppningsvis lyckas jag bli full Globalist med 60 nätter i år.

Nu återstår det bara att planera hur man på bästa sätt maximerar poängen och frinätterna innan de brinner inne. Målsättningen är antingen Park Hyatt Paris Vendôme i sommar eller Park Hyatt Tokyo om Japan öppnar upp till hösten (vilket är högst tveksamt).
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
Nu har alla dubbel nätterna kommit in jag står på 74 nätter . Jag valde 10000 poäng på 70 nätters milestone.
Det blev 57500 Hyatt Poäng, 4 svit vouchrar, En gratisnatt upp till kategori 4. Funderar på Andaz Shanghai för den och en voucher för upp till kategori 7. Funderar på Park Hyatt Zürich för den.
Efter det blir det ytterligare en grattis natt efter 5 avklarade Olika Hyatt märken.
Jag fick e-post från en personlig Hyatt Consiege igår. Det var en kvinna i Tyskland .
Nu till 15 juni får man 2000 poäng efter 2 nätter samt en gratisnatt till efter 10 nätter så 16 nätter till för mig skulle ge cirka 41000 poäng till.
Inte så dåligt:)
 
Toppen