Senaste nytt

Champagnetråden

Rickard_O

Medlem
Christophe Mignon gör riktigt bra Pinot Meunier, kan beställas via Vin Natur. Sen finns även bra prissatt från Vincent Delouvin. Vet också att Leclerc Briant har haft en 100% Meunier som tidvis gått att beställa. Sen har Jose Michel också några 100% Meunier som brukar gå att beställa.
Tack så mycket, har jag något att göra på lunchen och kika vad som kan tänkas beställas! :)
 

Highbury

Medlem
Gosset har av och till haft en 100 % PM i systemet sortiment, Francoise Bedels champagnerna är starkt PM dominerade även om jag inte kommer i håg om det var någon 100 % PM eller om alla hade inslag av PN också, de förekommer av och till på systemet. Clos de Bergeronneau har en 2008 faktiskt i systemets sortiment fortfarande, jag köpte den för några år sedan efter att den hade fått fina omdömen men har inte öppnat den ännu
 

kristerj

Medlem
Har en liten fråga angående Pinot Meunier, känner ni till några flaskor på systembolaget som är 100% Pinot Meunier?
Lyckats hitta tre st som är 100%, men alla flaskor listas ju inte druvorna på så kan tänka mig att det finns några andra utöver dessa.
Dom jag hittat är:

  • Les vignes d'Autrefois extra brut 2016 599:-
  • Billecart-Salmon rendez Vouz No1 649:-
  • George Laval Garennes extra brut 535:-
Är det någon som har druckit en av dom här?
Har själv aldrig druckit någon 100% Meunier så skulle vara kul att testa!
Helst skulle jag vilja jämföra samma producent/hus med en BdB, BdN och 100% Meunier, känner ni till någon sådan?
Det jag kunde hitta var att Billecart-Salmon verkade ha alla 3, men BdB'n var lite i dyraste laget för mig...

Den här finns också som är 100% Meunier:
José Michel Meunier Brut | Systembolaget
 

MTheC

Medlem
Bra standardchamapgne på glas på trevliga Albina i Helsingfors, Pierre Paillard. Basår 2015 med 70% från den årgången och 30% reservvin. Väldigt trevlig och bra värde för pengarna.
DF157F52-ABB0-4364-8470-ADA8ECDB423D.jpeg
 
Nu tar jag fram min dekadenta sida och firar att sista natten är gjord på Kungliga sjukhuset i Solna.
Skulle aldrig ha kommit på denna tossiga idé själv, men det var nattens jourläkare som tyckte jag skulle slå på stort innan jag kröp ner i sängen. Vem är jag lixom att säga nej till farbror doktorn. :p:D
God natt! :)

BC89D4C6-3A74-45D8-B7CC-2EA5F9DBAF20.jpeg
 

Jönsson

Medlem
Nu tar jag fram min dekadenta sida och firar att sista natten är gjord på Kungliga sjukhuset i Solna.
Skulle aldrig ha kommit på denna tossiga idé själv, men det var nattens jourläkare som tyckte jag skulle slå på stort innan jag kröp ner i sängen. Vem är jag lixom att säga nej till farbror doktorn. :p:D
God natt! :)

Visa bifogad bild 117031
Doktorns ordination. Inget man bör avvika från.
 

Senator

Moderator
På denna Lill-lördag så firar jag/vi lite. Efter en lång sommarledighet så började jag i slutet av augusti bygga upp en ny verksamhet tillsammans med en gammal kund. Vi har blivit kompanjoner och idag har vi äntligen signerat vår första kund. Inte bara det, men kunden är baserat i NYC så när det släpper har jag åter alla skäl att åka dit.

Valet föll på rekommendationer från medlemmar:

C5302170-9D4C-4BA6-B31D-CCE0EEC6E2DC.jpeg
 
Toppen