Senaste nytt

Hotellkedjor som förlänger status pga Covid-19 - ENDAST hotell som diskuteras

M.K

Medlem
@Homer Statusen hjälper faktiskt, men måste upp i Guld för bl a dedikerad telefonassistans 24-7. De var duktiga och löste allt snabbt förra gången jag hade problem en ganska sen helgkväll efter landning på resmålet.
 
Last edited:
Generöst av dem men jag hade klart hellre sett en Diamant/Platinum nivå som gav lite förmåner.

3C3BB200-0717-4285-AE28-AFD262566DA6.jpeg


Guld är ju ingen match att nå upp i.
 

M.K

Medlem
@SilverJonten Respekt! :D

Får jag fråga varför, och om du hinner få toppstatus i andra program? I mitt fall är Hotels en backup, inte ett förstaval. 30-40 nätter normalt kanske.
 

Knut-Olav

Medlem
Noen som vet om Scandic vil gjøre noe med utgående poeng? Gitt hva de gjorde tidligere på året, er det kanskje ikke noe å håpe på.
 

M.K

Medlem
Jag har valt Hotels.com utrikes då jag ofta hamnar utanför huvudstäder vilket gör det svårt att få till något vettigt med de stora kedjorna.

I övrigt har jag NC Platinum och Elite Guld.

Lite samma för mig på orter utan «mina» kedjor. Alternativt om jag hittar ett fint VIP access hotell som känns prisvärt jämfört med andra programalternativ.

Du skulle eventuellt kunna köra med Expedia också från samma företag? Få Gold även där och köra rewards på VIP access hotellen med dubbelt poängvärde, eller cashbokningar om de är billigare vilket faktiskt händer ibland.

Jag har inte orkat med det själv då nätterna inte räcker till med mina andra program också, och jag gillar Hotels raka intjäning mer. Möjligt det ändå kan ge lite mervärde i Ditt fall.
 
Last edited:

seat56f

Medlem
Noen som vet om Scandic vil gjøre noe med utgående poeng? Gitt hva de gjorde tidligere på året, er det kanskje ikke noe å håpe på.

De kom för en vecka sedan med att status förlängs året ut åtminstone:
 

Homer

Medlem
hotels.com jag struntar i statusen, däremot giltighetstiden på bonusnätter är viktigt

svensk version
Om du har stämplar eller bonusnätter* som går ut från 1 april 2020 till 31 mars 2021 kommer vi att förlänga giltighetstiden till slutet på mars 2021

engelsk version
So, if you have stamps and nights expiring from 1st April 2020, we'll extend the expiry date until 30th June 2021.


Nu står det
Giltighetstiden för dina stämplar och bonusnätter har förlängts till 31 december 2021
:)
 
Toppen