Senaste nytt

Champagnetråden

GOTBound

Medlem
FDF4DE83-C345-474D-9317-DC4184E97714.jpeg

För er som följt tråden ser ni att detta är en av Mrs.GOTBound julklappar, första flaskan ikväll.
Gosset rosé.

Helt ok, men inte i närheten av Pol Roger rosé, jag saknar djupet och komplexiteten. Det finns hintar av sötma men inte det tydliga inslaget av jordgubbar och smultron som jag vill ha av en rosé.
 
Last edited:

Xpressen

Medlem
Ser spännande ut. Är alltid på jakt efter något nytt kul, hur skulle du beskriva husets stil?

Nu är jag dålig på att beskriva smaker men generellt upplever jag det går åt det lite brödigare hållet, uppfattar smakerna i de jag provat (alla utan Rosén) som mogna men ända lätta och friska. Mycket gula äpplen och även lite citrus. Kan uppfattas som snålt med bubblor men det uppskattar jag.
 

Per N

Medlem
Hur skulle du beskriva den? Har en låda som står men har lutat åt att låta den stå 10+ år men skulle du säga att den är värd att dricka redan nu?
Av dom 2008 i prestigeklassen vi provat så tycker jag den här var mest redo att dricka nu. Härlig doft med mogen smak och viss syra som gjorde att den kändes fräsch. Min taktik blir att spara hälften som du var inne på i +10 år och njuta resterande under kommande år.
 
Last edited:

MTheC

Medlem
Av dom 2008 i prestigeklassen vi provat så tycker jag den här var mest redo att dricka nu. Härlig doft med mogen smak och viss syra som gjorde att den kändes fräsch. Min taktik blir att spara hälften som du var inne på i +10 år och njuta resterande under kommande år.
Blir sugen att testa en nu men vill ogärna "bryta" lådan som ligger på förvaring så kanske får införskaffa några till.
 

jsn

Medlem
Det sägs att vi firar för lite, särskilt nu under Coronapandemin... Det måste vi ändra på!
Plockade upp denna idag, nu bekantskap. Helt OK, men kanske inget jag köper igen. Lite väl torr för min smak.
Doften påminner om fuktiga yllekläder, smaken frisk och torr, nästan så den diffunderar bort i munnen.
DSC_0160.JPG
 
Toppen