Senaste nytt

SAS höjer poängpriser på Star Alliance. Utan förvarning [igen]

chazzie

Medlem
För oss slipade resenärer är det ju lätt att få reda på förändringar, men folk som kanske går och väntar i 1-2 år för att skrapa ihop en viss poängsumma till en bonusresa kommer det bli en överraskning.

Till och med några vässade rävar på på forumet har gått detta öde till mötes redan! Jag hade som backup att åka till Australien istället för Sydamerika då poängen växt hyfsat under Coronan, men nu blev C till AU ganska långt bort igen, som tur är så kvarstår C till Sydamerika på 165k.... Än...
 
Lite typiskt SAS. Snabbt och hoppas ingen märker det..

Dock om jag väldigt tittar på @Homer detaljer så känns det som det är några rejäla tankevurpor med särskilt Singapore/Malaysia frånkopplat Thailand samt kanske Filippinerna/Indonesien? Sen är den Aus/NZ samt öarna som blir dyrare. Har SAS anställd de som var ansvariga för geografi på US Dividend Miles kanske? Det är väl just vissa populära resmål som Bali och Singapore som åker iväg? 45.000 poäng mer för att åka till Singapore jämfört med Bangkok känns märkligt.

Lär bli enormt tryck på Bangkok i business och sen vidare med lågprisbolag
 

MLG55

Medlem
Nu när poängpriset höjdes till Asienöarna får man betala det dyra priset om man bara landar i SIN och åker vidare till BKK
Eller är det slutdestinationens pris som gäller då? Har för mig att jag läste det någonstans:oops:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

fcx

Medlem
Nu när poängpriset höjdes till Asienöarna får man betala det dyra priset om man bara landar i SIN och åker vidare till BKK
Eller är det slutdestinationens pris som gäller då? Har för mig att jag läste det någonstans:oops:
Tidigare så har man fått betala det högre priser om man åker via en dyrare zon. I de uppdaterade reglerna och priserna så verkar dock denna skrivning ha försvunnit. Hur SAS kommer att prissätta blir därför kanske ett lotteri?
 
Nu har dom även uppdaterat tabellen på svenska sidan.
Man kan ju inte direkt påstå att dom gått ut med informationen "i god tid i förväg" eller vet någon om de tänkt sig att det gäller från ett senare datum?

Kommer lägga till en hemresa från DPS under nästa vecka och inte jättesugen på att betala nya priset för hela resan.
 

MLG55

Medlem
Nu har dom även uppdaterat tabellen på svenska sidan.
Man kan ju inte direkt påstå att dom gått ut med informationen "i god tid i förväg" eller vet någon om de tänkt sig att det gäller från ett senare datum?

Kommer lägga till en hemresa från DPS under nästa vecka och inte jättesugen på att betala nya priset för hela resan.
Hade en vän som bokade DPS i förrgår och betalade 210 tusen
Så nya tabellen gäller :(
 
Toppen