Senaste nytt

SAS ändrar till 737-700

011430121

Medlem
Då blev en retur från LPA en 737-700 den 7 mars var från början en A319, utresan är fortfarande en A319 med 11 rader i plus och 9 stolar bokade.
Resan gick ändå att avboka, bokar alltid Plus Pro numera.
Jag borde hållit räkningen på hur många flygningar de har ändrat till 737-700 för mig.
 
Råkat ut för 737-700 på en award med SAS mellan ARN och CPH. Ser ut som att SAS bara kommer att ha två avgångar mellan Arlanda och Kastrup denna onsdag och tidigaste avgång 9.50. Kan det verkligen stämma?
 

ZZZebra

Medlem
Ja, det dras ner rejält några veckor innan avgång.

På mina bokningar under nästa vecka och även veckan efter det fanns det 5-7 avgångar att välja på när jag bokade i december/januari. Ca 2 - 3 veckor innan avgång så får man ändring till ny avgång. Räknar med att mina övriga bokningar innan sommaren kommer att flyttas också men har på senare tid inte haft något som helst problem med att flytta till annan avgång om jag velat.

Något jag tycker är märkligt ibland är att om de behåller 2 avgångar så är det ibland bara med 1-2 timmars mellanrum och resten av dagen är helt tom, t ex att båda avgångar går före 10.00 på morgonen och sedan inget efter. Tyvärr är det vanligen skrämmande tomt ombord.

När de drar ner antalet avgångar så verkar de även dra upp priset rejält. Kolla t ex CPH-ARN i mitten på mars, blir ofta 4 KSEK för en tur-o-retur i GO.
 

011430121

Medlem
Har en resa med en BC medlem till WAW i början av april, för några veckor sedan ändrades utresan direkt resan från ARN till en 737-700, kollade upp och det fanns resa via CPH, idag upptäckte jag att även returen WAW-ARN var ändrat till 737-700
Den tänkta utresan via CPH som vi trodde SAS skulle erbjuda, det är nu en 737-700 på benet CPH-WAW,
SAS har inga avgångar WAW vår avresedag
Väntar med spänning vad SAS kommer att erbjuda för eventuella avgångar.

Det är rätt dåligt hur man behandlar kunderna när man ändrar till 737-700, vi som kollar våra flygningar vet att det kommer att ske något med vår bokning, den inte insatta i 737-700 bokningarna kommer att få besked från SAS ett par veckor före avresan måste söka andra bolag och på det viset får dyrare biljett så nära inpå avgång, och kunden har fått vara bank till SAS under en tid.
 

apknug

Medlem
Det är rätt dåligt hur man behandlar kunderna när man ändrar till 737-700, vi som kollar våra flygningar vet att det kommer att ske något med vår bokning, den inte insatta i 737-700 bokningarna kommer att få besked från SAS ett par veckor före avresan måste söka andra bolag och på det viset får dyrare biljett så nära inpå avgång, och kunden har fått vara bank till SAS under en tid.

Agera bank i bästa fall, förlora pengarna i en konkurs i värsta fall.

I normalfallet kallas att sälja nåt som man vet att man inte kan leverera för bedrägeri.....
 
Toppen