Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Wescey

Medlem
Hej!

Jag har ett Amex Premium kort idag och funderar på om det är värt att skaffa SAS EuroBonus Mastercard Premium. Hur resonerar ni här?
Jag har aldrig haft ett Sas Mastercard Eurobonus tidigare. Det känns ju surt att vissa ställen inte tar Amex och då hade ett MasterCard Eurobonus kort fungerat fint - men är det värt 1495 kr per år?

Just nu får man 10 000 Eurobonuspoäng i välkomstbonus plus 1000 poäng i varje månad, dvs i så fall 22 000 poäng totalt. Det är väl too good för att vara sant eller?
 
Just nu får man 10 000 Eurobonuspoäng i välkomstbonus plus 1000 poäng i varje månad, dvs i så fall 22 000 poäng totalt. Det är väl too good för att vara sant eller?
Det är 10 000 Eurobonuspoäng som du kan använda till award-resor, och de andra 1000 poängen är s.k. baspoäng, som används för din statusnivå hos *Alliance.
 

Bulle

Medlem
Jaha, så man kan inte använda de 10 000 Eurobonuspoängen till Amex 2-4-1 voucher?

Du får 10.000 poäng som du kan använda till award-resor, alltså kan du använda dom poängen när du bokar en resa och använder 2-4-1 voucher. Men poängen hjälper dig inte att nå en 2-4-1 voucher.
 

pswe

Medlem
Jaha, så man kan inte använda de 10 000 Eurobonuspoängen till Amex 2-4-1 voucher?
Jo de 10000 kan du använda men inte de 1000 per månad.
Om det är värt 1495...jag tycker det för min del, givet att 10 000 poäng köper en flexibel inrikesresa och att jag även får poäng på ställen där inte Amex fungerar.
 
Toppen