Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Bangkok

Medlem
Tråkigt! Revenue biljetter till USM är svindyra i förhållande till sträcka och världsdel så det var en koerhörd fördel att kunna ha det på award.

Ja, så är det verkligen! Jag har bott på Koh Samui och har svurit över Bangkok Airways mer än en gång, men det är vad det är och svårt att göra någonting åt. Det har gått rykten i många år om en lösning likt Hong Kong med en ny flygplats på fastlandet och snabbfärja över med möjlighet för incheckning på ön. Problemet är väl att så snart en sådan lösning skulle komma igång så hade Bangkok Airways dumpat sina priser och investeringen blir således inte försvarbar.
 

Lukas S

Medlem
Uppdatering från mitt håll är att jag nu, på första försöket idag utan några invändningar alls, lyckades boka om min resa med slutpunkt i IST så att den nu slutar i ARN istället (med 24h mellanlandning i IST och sen LOT mellan IST och ARN via WAW). Jag vågade aldrig be om leg-för-leg utan frågade bara om connection till ARN. Jag tror att vårt klagande åtminstone gett viss effekt, givet att jag fått åtminstone 10st nej på detta för 1-2 veckor sedan :)
 

Cubus77

Ny medlem
Snabb fråga! När man bokar via Tallin, när dras poängen från kontot? Har bokat resa till hösten, skatten betald, resan bekräftas i SAS-appen samt fått mejlbekräftelse men inga poäng har dragits. Har t o m lyckats välja säten på samtliga turer.
 

Mr Basic

Medlem
Snabb fråga! När man bokar via Tallin, när dras poängen från kontot? Har bokat resa till hösten, skatten betald, resan bekräftas i SAS-appen samt fått mejlbekräftelse men inga poäng har dragits. Har t o m lyckats välja säten på samtliga turer.
Det kan ta ett tag innan du ser att poängen dragits. Ge det en vecka så brukar det bli/se korrekt ut.
T ex fick jag igår ett mail från SAS med (korrekt) antal poäng men i app och på hemsidan står fortfarande fel/gammalt antal poäng.

Dom dras direkt.
Nu är det SK IT vi pratar om. o_O:p
 

Rickard_O

Medlem
Det kan ta ett tag innan du ser att poängen dragits. Ge det en vecka så brukar det bli/se korrekt ut.
T ex fick jag igår ett mail från SAS med (korrekt) antal poäng men i app och på hemsidan står fortfarande fel/gammalt antal poäng.


Nu är det SK IT vi pratar om. o_O:p
Trodde det var underförstått att man alltid syftar på "Det bör vara så här..." när man pratar SAS ;)
 

Lukas S

Medlem
Uppdatering från mitt håll är att jag nu, på första försöket idag utan några invändningar alls, lyckades boka om min resa med slutpunkt i IST så att den nu slutar i ARN istället (med 24h mellanlandning i IST och sen LOT mellan IST och ARN via WAW). Jag vågade aldrig be om leg-för-leg utan frågade bara om connection till ARN. Jag tror att vårt klagande åtminstone gett viss effekt, givet att jag fått åtminstone 10st nej på detta för 1-2 veckor sedan :)

Säg den lyckan som är beständig...

Utan någon som helst notice från SAS råkade jag nu se att hela resan är inställd och avbokad på SAS.se (trots att flighterna fortfarande går osv) och nu vill de inte boka på biljetterna igen utan säger bara att "någon kommer ringa upp, förhoppningsvis idag", vilket jag gissar betyder att ingen kommer ringa upp och jag är tillbaka på ruta 0. Som vanligt med SAS har man såklart inte fått tillbaka poängen.

Man blir helt matt varje gång man har minsta lilla dialog med SAS numera. Synd att man är fast i Sverige med SAS som enda tänkbara alternativ. Jag kan inte föreställa mig att det är så här uselt att ha att göra med andra stora flygbolag.

Blir att börja jaga SAS / "Tallinn" igen...

Tillägg: nu fick jag mail "Due to the current situation, we’d like to inform you of a change of schedule that has impacted your original booking....". Men det är alltså ingen schedule change - de har bara gått in och tagit bort resan.
 
Last edited:
Har mina föraningar men vill bekräfta..

För oss med förlängd voucher (ordinarie utgång 2020-12-31 och nu 2021-02-28) går det inte göra någon ändring i bokad resa, efter att vouchern gått ut i februari?
 
Toppen