Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fredde18

Medlem
Kommer nog i närtid boka en award för 4, resa i höst, med 2 st 2-4-1. En som räcker året ut och en som går ut i februari (förlängd). Båda voucher står på mig. OM jag gör en ändring ex i sommar kommer ju den ena gått ut och är obrukbar för fortsatt bokning. Vi kommer dock ha en giltig voucher i fruns namn, som är med i resesällskapet och är med i samma point-share. Kan vi då applicera den på samma bokning? Eller kanske vi kan boka med hennes och den av mina som har längre hållbarhet från början? Någon som varit i samma sits?

(samlar generellt ihop till två vouchers per år så kanske jag får teckna ett elite och bara få vouchers på mitt namn framöver. Om det inte går att lösa som det blir nu...)
 

JacobGBG

Medlem
Det går inte att boka Premium Economy på *A - enbart på SAS-metall.

Vill minnas att jag fått åka mixed class Y på *A tidigare i SK/LH/LX/OS på en biz award. Så om jag läser dig rätt så menar du att det ej går att boka renodlad Premium economy. Eller har man även tagit bort möjligheten till mixed class?

Kommer nog i närtid boka en award för 4, resa i höst, med 2 st 2-4-1. En som räcker året ut och en som går ut i februari (förlängd). Båda voucher står på mig. OM jag gör en ändring ex i sommar kommer ju den ena gått ut och är obrukbar för fortsatt bokning. Vi kommer dock ha en giltig voucher i fruns namn, som är med i resesällskapet och är med i samma point-share. Kan vi då applicera den på samma bokning? Eller kanske vi kan boka med hennes och den av mina som har längre hållbarhet från början? Någon som varit i samma sits?

(samlar generellt ihop till två vouchers per år så kanske jag får teckna ett elite och bara få vouchers på mitt namn framöver. Om det inte går att lösa som det blir nu...)

De senaste anekdoterna från Sveg verkar vara att vi som kunder ej har mycket kontroll över vilken voucher som appliceras.
 

Tonton

Medlem
Vill minnas att jag fått åka mixed class Y på *A tidigare i SK/Lufthansa/LX/OS på en biz award. Så om jag läser dig rätt så menar du att det ej går att boka renodlad Premium economy. Eller har man även tagit bort möjligheten till mixed class?

Gräv gärna vidare i vad du har bokat tidigare - för mig veterligen har jag aldrig någonsin sett någon boka Premium Economy på *A-metall när det används Eurobonuspoäng, och SAS poängtabell för *A visar inte heller Premium Economy.

Mixed class, exempelvis flyga vissa sträckor i Ekonomi respektive Business - det är inga konstigheter.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Kimmen00

Medlem
Gräv gärna vidare i vad du har bokat tidigare - för mig veterligen har jag aldrig någonsin sett någon boka Premium Economy på *A-metall när det används Eurobonuspoäng, och SAS poängtabell för *A visar inte heller Premium Economy.

Mixed class, exempelvis flyga vissa sträckor i Ekonomi respektive Business - det är inga konstigheter.

Har heller aldrig hört att ngn bokat Premium Econony annat än på sas metall (dvs 2-4-1 går Inte (vad jag vet) att boka Singapore premium eco, lufthansa premium eco osv).. Därmot har jag när vi bokat mixed class och åkt economy på United hamnat i premium economy säten på United-flyg. Men det är en helt annan sak, endast längre fram i planet typ.. :)
 

JacobGBG

Medlem
Gräv gärna vidare i vad du har bokat tidigare - för mig veterligen har jag aldrig någonsin sett någon boka Premium Economy på *A-metall när det används Eurobonuspoäng, och SAS poängtabell för *A visar inte heller Premium Economy.

Mixed class, exempelvis flyga vissa sträckor i Ekonomi respektive Business - det är inga konstigheter.


Tittar på gamla resebekräftelser men de har tyvärr ej den upplösningen. Situationen kan ha varit den Kimmen00 beskriver.
 

Canadien

Medlem
Man kan ju boka SAS Plus (Premium eko) till t ex Frankfurt och vidare med LH Business till t ex Miami. Det prissätts då som business trots att man bara får PremiumEko på SAS-benet. Men PE på andra Star-bolag går inte att boka med poäng.
 

CoooC

Medlem
Kommer nog i närtid boka en award för 4, resa i höst, med 2 st 2-4-1. En som räcker året ut och en som går ut i februari (förlängd). Båda voucher står på mig. OM jag gör en ändring ex i sommar kommer ju den ena gått ut och är obrukbar för fortsatt bokning. Vi kommer dock ha en giltig voucher i fruns namn, som är med i resesällskapet och är med i samma point-share. Kan vi då applicera den på samma bokning? Eller kanske vi kan boka med hennes och den av mina som har längre hållbarhet från början? Någon som varit i samma sits?

(samlar generellt ihop till två vouchers per år så kanske jag får teckna ett elite och bara få vouchers på mitt namn framöver. Om det inte går att lösa som det blir nu...)

Vad är det för typ av ändring som vi pratar om? SAS har öppnat för att man kan genomföra vissa typer av ändringar även efter voucherns giltighet har gått ut. Se inlägg #8 i denna tråd.
 

Fredde18

Medlem
Vad är det för typ av ändring som vi pratar om? SAS har öppnat för att man kan genomföra vissa typer av ändringar även efter voucherns giltighet har gått ut. Se inlägg #8 i denna tråd.
Förmodligen ändra en avgång till annat bolag, samma dag, avreseort och destination. Det var ju en rent hypotetisk fråga men det scenariot kan vara troligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen