Senaste nytt

Sökes: Awardresa/poängresa - Trinidad, Jamaica eller Kuba

Frisk78

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm eller Köpenhamn
  • Var är din destination? Trinidad-Tobago, Jamaica eller Kuba
  • När vill/behöver du resa ut? Mitten på oktober till början på december.
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 20 december
  • Hur länge vill du vara borta? 10-15 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business på den interkontinitala delen, sista/första leg går bra i ekonomi.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, vilket som. Turkish flyger en del åt det där hållet.
  • Vad är din budget? (per person) Normal taxa, 2-4-1 voucher ska användas.
  • Vad är det viktigaste för dig? Att det INTE är någon anslutning via USA då min vän inte har/får visum till USA. (rest till fel länder...) och visum behövs även om det enbart är transit.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, men 15 timmar layover är inget problem i tex. Panama eller Bogota osv.
  • Övrigt Jag har under några dagar försökt hitta tillgänglighet på dessa resmål men inte lyckats fullt ut, tydligen då Sas inte hittar något åt oss.
upload_2021-1-15_18-1-44.png
 

Frisk78

Medlem
Nej, jag tog en printscreen på sökningen "Karibien" enligt Google maps.

Venuzuela är ett ställe jag gärna skulle ha besökt, men två män i 40-årsåldern med blonda kaluffser känns lite väl uppenbart som påtänkta kidnappningsoffer.
 

Senator

Moderator
Med tanke på att ni inte vill (kan) åka via USA skulle jag börja med att titta på Air Canada, Avianca och Copas nätverk/rutter/tider. Air Canada är alltid en bra option men min erfarenhet är att avgångar från YYZ går på morgonen så det kräver en övernattning. Hemresan kan också vara lite svår då flighterna från Karibien landar så pass sent att många Europaavgånger är redan på väg. Men kan ni hitta en rutt via Toronto skulle jag rekommendera detta.

Annars är väl Bogota en bra transitpunkt. Gällande Venezuela: jag har ”bara” blivit rånad en gång. Det var på Isla De Margarita på nyårsdagen 2002 eller 2003 under pistol och knivhot. Inte särskilt kul.
 

JacobGBG

Medlem
Att inte kunna åka via USA är ett väldigt komplicerande faktum. Den enklaste vägen till Karibien är oftast via Florida.
 

Frisk78

Medlem
Tack för ideer och tips, ska fundera lite under helgen och så får vi se om det går att hitta tag på några biljetter.
 

Thornado

Medlem
min vän inte har/får visum till USA. (rest till fel länder...)

När du säger att din vän inte får visum pga besök i "fel" länder, menar du att han verkligen inte kan få visum, eller menar du att han inte kan söka ESTA? Om det är det senare så kanske ni skulle fundera på om han kan tänka sig att söka ett "riktigt" visum då det ger er fler valmöjligheter. Vi är ett antal personer här på forumet (inklusive mig) som inte längre kan söka ESTA pga besökta länder, men så länge man har haft en god anledning att besöka länderna så brukar det som svensk inte vara något problem att få visum beviljat. Det är ju dyrare än ESTA och lite besvärligare då det är ganska mycket formulär att fylla i och kräver besök på amerikanska ambassaden, men när det väl är beviljat så gäller det i 10 år, så det kan ju eventuellt vara bra att ha även inför framtida resor.
 
Toppen