Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Davvelavve

Medlem
Om jag bokar SAS award med 2-4-1 och bara kan hitta utresa, kan jag lägga till hemresa när det finns tillgänglighet?
Alltså 60k poäng som senare justeras till 100k.

För övrigt hittar jag 0 biljetter i biz (till USA från got) när jag söker på sas funktion. Hittat några när jag gjort en vanlig sökning.
Detta ska bli min och min sambos första resa i business, ska bli skoj att slippa höra gnället om "poängjakten" när resan är gjord. :)
 

Mr Basic

Medlem
Om jag bokar SAS award med 2-4-1 och bara kan hitta utresa, kan jag lägga till hemresa när det finns tillgänglighet?
Alltså 60k poäng som senare justeras till 100k.

För övrigt hittar jag 0 biljetter i biz (till USA från got) när jag söker på sas funktion. Hittat några när jag gjort en vanlig sökning.
Detta ska bli min och min sambos första resa i business, ska bli skoj att slippa höra gnället om "poängjakten" när resan är gjord. :)
Svar ja (fortsätt läs nedan :D).
Bokade först utresa via SAS.se (ARN-CPH-BOS).
Ringde en vecka senare till ”nya Tallinn” och förklarade att jag ville lägga till hemresa (EWR-ARN). Inga problem med Open jaw men hen kunde inte prissätta (oklart om det handlade om poäng eller pengar?) och var tvungen att skicka vidare till eurobonusavdelningen. Med tanke på senaste tidens ”bot:ar” och rapporter om inkonsekvens blev jag sjukt nojig att det skulle skita sig. o_O
Hen sa dock att biljetterna EWR-ARN var reserverade.
Ca 6 timmar senare hade allt biljetterats. :)

Edit. Ja, 60K först och sedan 100K (för 2 pers i business och 2-4-1 voucher).
 
Last edited:

Jim_

Medlem
Ja, 60K först och sedan 100K (för 2 pers i business och 2-4-1 voucher).
Gäller detta även för Star Alliance bokningar? Att om man boka ena sträckan först och kompletterar med hemresan vid senare skedde?
Är i väntan på poäng som kommer trilla in under februari och mars för att kunna slutföra en t/r bokning men har tillräckligt många poäng att säkra utresan. Har säkrat upp 2 platser sedan tidigare och vi är 4 som ska resa under samma period.
 

Mr Basic

Medlem
Gäller detta även för Star Alliance bokningar? Att om man boka ena sträckan först och kompletterar med hemresan vid senare skedde?
Är i väntan på poäng som kommer trilla in under februari och mars för att kunna slutföra en t/r bokning men har tillräckligt många poäng att säkra utresan. Har säkrat upp 2 platser sedan tidigare och vi är 4 som ska resa under samma period.
Ja, ska inte vara ngn skillnad annat än själva poängkostnaden.
 

Fredde18

Medlem
Många tycker swiss är lite mellanmjölk i Business, men grymma i First.
Vad det gäller United tror jag inte jag hört någon vara negativ till nya Polaris. Jag hade alla dagar i veckan valt United Polaris före Swiss business.
Då det är första business för oss lutar det åt ett bolag i varje riktning. För att vidga vyerna! Så kanske SWISS dit och United hem. Om tiderna ser bra ut. Kan nog bli ett samtal till ”gamla Tallin” på måndag...
 

palmen

Moderator
Då det är första business för oss lutar det åt ett bolag i varje riktning. För att vidga vyerna! Så kanske SWISS dit och United hem. Om tiderna ser bra ut. Kan nog bli ett samtal till ”gamla Tallin” på måndag...
Swiss är väl sådär på nattflighter, många klagar på sovkomfort. Av den anledningen swiss ut och United hem, och det brukar inte vara negativt att åka bolagen från respektive hemmabas.
 

palmen

Moderator
För övrigt hittar jag 0 biljetter i biz (till USA från got) när jag söker på sas funktion. Hittat några när jag gjort en vanlig sökning.
Nu vet jag inte vad "sas funktion" är, men du ska söka på sas.se och bocka i poäng på förstasidan, söker du någon annan stans är du på "fel" ställe
 
Toppen