Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wescey

Medlem
Hej och tack för alla svar!

Business med SAS ToR från Skandinavien till USA kostar 100.000 poäng per person. Om du har en 2-4-1 voucher kostar kan du alltså boka en sådan resa för 1 person för 50.000 poäng.

Ja det var ganska saftigt, har läst på en hel del och förstod det som att 2-4-1 vouchern skulle göra precis detta men inte att man skulle behöva 100 000 poäng för att utnyttja 2-4-1.. Med mina 40 000 poäng och 2-4-1 så kan jag nog kanske göra en ToR till Köpenhamn allra billigast.

Har du läst första inlägget i tråden? Kommer ge dig den information du behöver.
Ja det har jag, men där stod det inget specifikt om poängen utan var mer underförstått att det är vad som krävs och inte bara lyckas med en 2-4-1 voucher. För om jag har en 2-4-1 voucher och inte alls mycket poäng så spelar det ju nästan ingen roll. Därför var det lite märkligt tyckte jag att många med 2-4-1 kan resa till Nordamerika/Asien medan jag når väl allra längst till Köpenhamn.

Precis, det gäller att ha poäng så det räcker också. Många här sitter på miljoners med högar av eurobonuspoäng. Andra, som mig, skrapar knappt ihop 50K på ett år. Det nämns nog inte så ofta här men bara för att man får en 2-4-1 så kan man inte resa vart man vill. Krävs hårt kämpande med olika värvningskampanjer, bonusar och kreditkortsbetalningar av räkningar också. Desto viktigare då att man får till en resa som man verkligen vill för sina svårt ihopsamlade poäng och sin voucher.

Tack Cristoffer! Då förstår jag mycket bättre och då är jag inte helt ute och cyklar. Att jag har nått 40 000 Eurobonus-poäng för ett spend på 150 000 SEK och behöver nå minst 100 000 EP för en ToR för 2 till USA då kan jag nog glömma det helt och hållet. Har läst på massa sajter där det oftast förenklar saker och ting att det är superlätt att få tillräckligt med poäng för en Business ToR resa.. Hade varit enklare om någon kunde säga, du behöver spendera 500 000 SEK på ett kalenderår för att uppnå det. Good luck liksom.. =/
 

Delayed

Medlem
Hade varit enklare om någon kunde säga, du behöver spendera 500 000 SEK på ett kalenderår för att uppnå det. Good luck liksom.. =/
Fast det "ursprungliga" och "normala" sättet att tjäna in poäng är trots allt att flyga. Sen att det finns en massa andra sätt är ju mer att se som ett komplement, även om hyrbilar och reflexvästar för vissa står för huvuddelen av intjäningen. :p
 
Hej och tack för alla svar!



Ja det var ganska saftigt, har läst på en hel del och förstod det som att 2-4-1 vouchern skulle göra precis detta men inte att man skulle behöva 100 000 poäng för att utnyttja 2-4-1.. Med mina 40 000 poäng och 2-4-1 så kan jag nog kanske göra en ToR till Köpenhamn allra billigast.


Ja det har jag, men där stod det inget specifikt om poängen utan var mer underförstått att det är vad som krävs och inte bara lyckas med en 2-4-1 voucher. För om jag har en 2-4-1 voucher och inte alls mycket poäng så spelar det ju nästan ingen roll. Därför var det lite märkligt tyckte jag att många med 2-4-1 kan resa till Nordamerika/Asien medan jag når väl allra längst till Köpenhamn.



Tack Cristoffer! Då förstår jag mycket bättre och då är jag inte helt ute och cyklar. Att jag har nått 40 000 Eurobonus-poäng för ett spend på 150 000 SEK och behöver nå minst 100 000 EP för en ToR för 2 till USA då kan jag nog glömma det helt och hållet. Har läst på massa sajter där det oftast förenklar saker och ting att det är superlätt att få tillräckligt med poäng för en Business ToR resa.. Hade varit enklare om någon kunde säga, du behöver spendera 500 000 SEK på ett kalenderår för att uppnå det. Good luck liksom.. =/

1. Tjänar du ihop exempelvis 10k EB-poäng till (enligt nedan tips) kan du exvis åka inom Europa i SAS-plus för 2. Dock brukar det inte rekommenderas eftersom kostnaden för skatter osv. ofta gör att värdet för dina EB-poäng urholkas i förhållande till att spara under längre tid och därmed kunna åka Business till andra länder. Som exempel kostar det alltså 50k t/r med 2-4-1-voucher Arlanda till Mallorca. Skatter och avgifter är på cirka 2000kr och motsvarande plusbiljetter skulle kosta cirka 7000kr för 2 personer. Värdet för dina EB-poäng skulle därmed bli cirka 10öre/poäng. Bokar du däremot business med andra *Alliance bolag så brukar värdet kunna komma upp i runt 30-50öre/poäng. Men då behöver du som sagt var spara under längre tid - EDIT: cirka 1,5 år enligt @Delayed uträkning. Mht till att din 2-4-1 voucher gäller under det kalenderår du tjänat in den + ytterligare ett kalenderår så har du goda möjligheter att spara och tjäna ihop poängen till din USA-resa, om du bl.a. följer tipsen i min punkten 2 och resten av detta forum.

2. Ett tips, läs den här tråden: Inspiration från ett halvårs poängjakt i Eurobonus-världen | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor - Du behöver verkligen inte spendera 500K på ett år för att nå upp till 100k EB-poäng.

Fast det "ursprungliga" och "normala" sättet att tjäna in poäng är trots allt att flyga. Sen att det finns en massa andra sätt är ju mer att se som ett komplement, även om hyrbilar och reflexvästar för vissa står för huvuddelen av intjäningen. :p

Japp, och att försöka värva andra vid värvningskampanjer, använda SAS MC (där Amex inte fungerar och vid dubbla poängkampanjer, GEBITA - Se curve-tråden), SAS EB-onlineshop/poängportal etc. Läs runt på detta förstklassiga forum så kommer du märka att man inte behöver spendera särskilt mycket pengar egentligen för att få bra med poäng. Men man behöver givetvis tänka till. Det finns inget som heter en gratis lunch :)
 
Last edited:

Delayed

Medlem
Att jag har nått 40 000 Eurobonus-poäng för ett spend på 150 000 SEK och behöver nå minst 100 000 EP för en ToR för 2 till USA då kan jag nog glömma det helt och hållet.
Varför ska du glömma det? Har du fått 40000 poäng på en tidsperiod kommer du med samma takt om 1,5 tidsperiod till ha dina 100000 poäng och då har du till din ToR för 2 till USA.
 

Canadien

Medlem
behöver nå minst 100 000 EP för en ToR för 2 till USA

Värva ett par stycken till Amex (t ex sambo, föräldrar, kollegor..) så har du snart 100k. Du får värvningspoäng även för de Amex-kort som är gratis (SAS Amex Classic t ex) så det är ingen kostnad för den du värvar, de får dock en kreditupplysning på sig.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MLG55

Medlem
Tack Cristoffer! Då förstår jag mycket bättre och då är jag inte helt ute och cyklar. Att jag har nått 40 000 Eurobonus-poäng för ett spend på 150 000 SEK och behöver nå minst 100 000 EP för en ToR för 2 till USA då kan jag nog glömma det helt och hållet. Har läst på massa sajter där det oftast förenklar saker och ting att det är superlätt att få tillräckligt med poäng för en Business ToR resa.. Hade varit enklare om någon kunde säga, du behöver spendera 500 000 SEK på ett kalenderår för att uppnå det. Good luck liksom.. =/

Varför är du så negativ? Tycker du varit duktig som redan fått ihop över 40000 poäng. Hur länge har du haft kortet och samlat poäng?
I dessa trådar finns det oändligt massa tips om att skaffa sig både svåra och mycket enkla poäng.

Och det är faktiskt så att ingenting får man gratis utan man får kämpa lite för det. Måste du resa i år? Poängen finns ju kvar i några år.
Jag kan säga dig att jag inte är höginkomsttagare och ändå lyckat skrapa ihop över 500 tusen poäng på 1,5 år med mycket hjälp utav dessa trådar på BC. Ingenting är omöjligt!!!
 

Kimmen00

Medlem
Finns ju 1 miljon tips på BC.. det tar tid och i dessa tider är det ju svårt att resa in poäng just nu.. man dra in 100k på ett år lätt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen