Senaste nytt

Avbokning med 72 timmars regeln och betalning med voucher

pedantic

Medlem
Försöker hitta information på SAS om hur det funkar med nya(?) 72-timmars regeln och man har betalt med en SAS Voucher från en tidigare avbokning och sen vill avboka. Tyvärr nämns inte just avbokningar i villkoren för vouchern.

I vårt fall så hade vi en biljett som avbokades och det utfärdades en voucher som går ut september 2021 och nu har vi bokat biljetter för påsken 2021 med delar av den vouchern.

Någon som har sett någon information om vad händer om vi i början av april 2021 bestämmer oss för att inte åka och begär en voucher?

Kommer det att utfärdas en helt ny voucher som gäller till april 2022 eller kommer beloppet att föras tillbaka till ursprungs vouchern som går ut september 2021?
 

fcx

Medlem
Punkt fyra under T&C för vouchern säger:
If you have paid for travel with a Voucher and cancel the travel, or if the travel is canceled, you will receive a refund on the Voucher you used. Please note that the original Voucher validity period still applies in the event of cancellation.

Huruvida detta fungerar i praktiken, eller om SAS ställer ut en helt ny voucher istället, är nog inte värt att spekulera kring. De faktiska reglerna är dock tydliga.
 

Homer

Medlem
Punkt fyra under T&C för vouchern säger:
If you have paid for travel with a Voucher and cancel the travel, or if the travel is canceled, you will receive a refund on the Voucher you used. Please note that the original Voucher validity period still applies in the event of cancellation.

Huruvida detta fungerar i praktiken, eller om SAS ställer ut en helt ny voucher istället, är nog inte värt att spekulera kring. De faktiska reglerna är dock tydliga.


Jag funderade på samma sak för jag har precis avbokat en resa som var betalt med en voucher
som går ut i april.
Om återbetalningen sker med vanlig hastighet så kommer den vouchern att ha gått ut innan jag får pengarna.
 

Mr Basic

Medlem
Jag funderade på samma sak för jag har precis avbokat en resa som var betalt med en voucher
som går ut i april.
Om återbetalningen sker med vanlig hastighet så kommer den vouchern att ha gått ut innan jag får pengarna.

Oj!
5 timmar efter avbokning fick jag en voucher, och det är en helt ny voucher som gäller till
Valid until: 2021-12-30

Nu vet jag inte om det finns olika typer av vouchers? :rolleyes:
Jag har en voucher (giltig tom 31/5-21, hela beloppet nyttjat till ny resa) som skall falla ut i återbetalning om den inte används. Om resan jag bokat/betalt med vouchern ställs in vill jag ju inte ha ngn ny giltighetstid ett år framåt :eek: utan återbetalning.
Förhoppningsvis blir resan av och det blir en ”icke-fråga”.
 
Toppen