Senaste nytt

Dubbla poäng resp trippla poäng på Nordic Choice Mastercard 15/11-31/12rd

Jag köpt ett i veckan och fick vanliga poäng. Ringde Nordic som bollade mig vidare till SEB som sa att det skulle fixas till 90/100...men jag har inte fått något än.
 
Är ny inom NCC MC , men hur är det med spend via Betalo/Billhop på detta kort ? Någon som har räknat på om det är lönt. Som ett bidrag mot lifetime status
 

palmen

Moderator
Är ny inom NCC MC , men hur är det med spend via Betalo/Billhop på detta kort ? Någon som har räknat på om det är lönt. Som ett bidrag mot lifetime status
Det fungerar om man vill gå den vägen. Men det krävs väldigt mycket spend för att nå lifetime. Jag har inte med det i mina beräkningar, kan få extra spend på andra sätt som är mer värda för egen del.
 

Doctor-X

Medlem
Är ny inom NCC MC , men hur är det med spend via Betalo/Billhop på detta kort ? Någon som har räknat på om det är lönt. Som ett bidrag mot lifetime status

Den frågan är svår att besvara då det är mycket mer personligt än tex AmEx 2-4-1 vouchern.
Ett exempel: Bor man på Nordic Choice mycket i tjänsten och man befinner sig i slutet av sin yrkeskarriär kanske det är värt att betala lite för att nå Lifetime innan pension för att sedan njuta av förmånerna när man bor privat framöver.

Själv har jag kört vissa räkningar på NCC MC under kampanjer, då jag redan kommit upp i den spend jag behöver på AmEx och SAS MC.
 
Den frågan är svår att besvara då det är mycket mer personligt än tex AmEx 2-4-1 vouchern.
Ett exempel: Bor man på Nordic Choice mycket i tjänsten och man befinner sig i slutet av sin yrkeskarriär kanske det är värt att betala lite för att nå Lifetime innan pension för att sedan njuta av förmånerna när man bor privat framöver.

Själv har jag kört vissa räkningar på NCC MC under kampanjer, då jag redan kommit upp i den spend jag behöver på AmEx och SAS MC.

tack för input Doctor . Jag är redan uppe i min spend på plat.. ingen mer bonus där. Tänkte mest det fanns fina uträkningar på om det var lönt t.ex med eurobonus. Dessa funderingar går dock endast på när det är kampanjar som denna :)
 

M.K

Medlem
2500sek i avgift för 100’ hos Billhop ger 20’ poäng denna månad, tillräckligt för en award hotellnatt på många bra hotell, möjligt kanske med statusmål nu.

5 bokade nätter denna månad med 5x kampanjen på billigt hotell för samma belopp och betalning med NCC MC (presentkort ännu mer) ger 2500x6,4 +7500p (5N/night hunt) 23500p som Platinum. 22250p som statuslös och utan eventuella problem med kortutgivaren samt faktiskt ett rum med förmåner. Mitt val är givet.

Det viktigaste för maxning denna mycket trevliga NCC månad är dock jämna fem-tal på nätter om möjligt. Surt att missa en natt och 7500p extra.
 
Last edited:

John Rambo

Medlem
Lite småklabbigt ...jag köpte 9dec 2st presentkort för tot 4800kr. Idag kollade jag hur det såg ut med poängen, och såg att jag fått in 480poängx2 tot 960poäng.

Jag ringde således till kundtjänst (NCC kundtjänst, då MC kundtjänst inte handhar poäng..) de meddelade då att man hade formulerat sig klumpigt, då 30% spend samt 3x poäng inte gäller på presentkort, utan enbart på köp på hotellen.. Jag utryckte mitt missnöje, då jag kände mig snuvad på poäng (hade räknat med 4320poäng för aktuellt köp..) De skulle kolla över det hela och återkomma på mail inom kort.
 
  • Gilla
Reactions: A87

A87

Medlem
Lite småklabbigt ...jag köpte 9dec 2st presentkort för tot 4800kr. Idag kollade jag hur det såg ut med poängen, och såg att jag fått in 480poängx2 tot 960poäng.

Jag ringde således till kundtjänst (NCC kundtjänst, då MC kundtjänst inte handhar poäng..) de meddelade då att man hade formulerat sig klumpigt, då 30% spend samt 3x poäng inte gäller på presentkort, utan enbart på köp på hotellen.. Jag utryckte mitt missnöje, då jag kände mig snuvad på poäng (hade räknat med 4320poäng för aktuellt köp..) De skulle kolla över det hela och återkomma på mail inom kort.
Hej,

Samma här ser jag. Köpte för 8000kr (20% rabatt på 10k). Fick 800 + 800 i bonus. Men vad menar du med 30% spend?
 
Toppen