Senaste nytt

Bröllopsresa till Indonesien oktober 2021

Jogger

Medlem
Hej! Efter mycket funderingar och hjälp här på forumet börjar det bli dags att boka bröllopsresan.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Raja Ampat (flygplats Sarong alt. Jakarta + inrikesflyg), hemresa från Singapore eller Kuala Lumpur.
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? Utresa 5/10-21, eller dagarna efter. 4/10 kan bli aningen tight.
  5. När vill/behöver du komma hem? Inget speciellt önskemål.
  6. Hur länge vill du vara borta? 4-5 veckor
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass? Huvudresan i First, kortare "transport"/inrikesresor i open jaw funkar alla klasser.
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance. Gärna Lufthansa FRA-HND, men den får vi hoppas vi kan boka om till. ANA har jag hört gott om på det benet, men verkar inte hitta några First-award alls med dem?
  10. Vad är din budget? (per person) 252 000 Eurobonuspoäng + 2-4-1-voucher. Vet ej vad skatterna går på, men kan tänka mig ett par 1000 kr / person? Inrikesflyg och open-jaw transporter 3-5000 kr / pers, om möjligt.
  11. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelsen ombord, och ev overlay i häftiga städer (Tokyo?)
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Gärna en smak av Tokyo på vägen ner (om det fungerar med award-resan), open-jaw med hemresa från Singapore eller Kuala Lumpur.
Tack på förhand!
 

Canadien

Medlem
Huvudresan i First,

Är väl bara ANA och Air China man kan boka i first österut nuförtiden för poäng med lite framförhållning. Tyvärr är ju Singapore Airlines temporärt stoppat för poängbokningar också så det är lite skralt. ANA släpper oftast bara en plats. Jag tror du får sikta in dig på business och boka upp något, sedan hålla koll om det släpps platser i First.
 

Jogger

Medlem
Är väl bara ANA och Air China man kan boka i first österut nuförtiden för poäng med lite framförhållning. Tyvärr är ju Singapore Airlines temporärt stoppat för poängbokningar också så det är lite skralt. ANA släpper oftast bara en plats. Jag tror du får sikta in dig på business och boka upp något, sedan hålla koll om det släpps platser i First.
Okej. Vet du huruvida detta är en godkänd resa? Förslag på bolag att resa business med?
 

palmen

Moderator
Okej. Vet du huruvida detta är en godkänd resa? Förslag på bolag att resa business med?
Det är helt OK att flyga via norra delarna av asien om du ska till södra delarna, så i teorin går det bra att flyga ARN-FRA-TYO-DPS om så önskas.

Det kan ju vara så att de gått tillbaka till att bara släppa 1 plats och inte två platser. Söker jag i oktober så hittar jag i stort sätt bara 1 palts oavsett kabin på ANA.
1 plats hittar jag den 15 oktober i First tex, så det finns definitivt platser släppta.
upload_2020-12-8_14-41-33.png
 

Jogger

Medlem
Det är helt OK att flyga via norra delarna av asien om du ska till södra delarna, så i teorin går det bra att flyga ARN-FRA-TYO-DPS om så önskas.

Det kan ju vara så att de gått tillbaka till att bara släppa 1 plats och inte två platser. Söker jag i oktober så hittar jag i stort sätt bara 1 palts oavsett kabin på ANA.
1 plats hittar jag den 15 oktober i First tex, så det finns definitivt platser släppta.
Visa bifogad bild 115303
1 plats... Hmm. Funderar på hur jag löser detta bäst. En dröm är ju Lufthansas First Class Lounge i Frankfurt, men jag vet att de släpper platserna 14 dagar innan. Släpper de fler än 1 plats? Ska jag boka något som är "good enough" (se förslag i nästa stycke), eller avvakta? Känns ju tråkigt om resan inte blir av, och det känns lite tradigt att sitta i ekonomi till Tokyo, i synnerhet när vi sett fram emot Lufthansa First.

Det kvittar i princip om vi slutar på DPS (Bali) eller CGK (Jakarta). Har hittat Business med Thai från BKK, och med Turkish via IST. Något som är att föredra? Några andra kreativa förslag hur vi kommer till DPS eller CGK med trevlig flyg och lounge-upplevelse? Mina idéer börjar sina... :(
 

Birch

Medlem
Detta är vad jag har lyckats skaka fram: Någon som har synpunkter?

Visa bifogad bild 115335

Borde gå bra att boka. Hittade du inget med ANA till/från Tokyo i Business?

Ser ut som en bra resa! Men visst är det fortsatt så att det inte går att boka Thai förrän 90 dagar innan?

Jag ser 2 tillgängliga Businessplatser med ANA i slutet på Oktober samt början på November om det är av intresse, Haneda - London Heathrow.
 
Toppen