Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

FredLind

Medlem
Jag avbokade en resa Arlanda till Maui i economy utan återbetalningsrätt i villkoren efter det att tidtabellen ändrats några dagar- Gjorde detta 9/11 och fick igen pengarna 21/11.

Jag avbokade sedan 14/11 inrikes anslutningsresor till den förstnämnda resa (dessa i Plus). De pengarna kom in på AmEx dagen därpå, alltså 15/11.

Har SAS kommit i fatt med köerna till återbetalning, var det guldkortet som talade eller har jag bara haft tur som en tokig???
 

palmen

Moderator
Jag avbokade en resa Arlanda till Maui i economy utan återbetalningsrätt i villkoren efter det att tidtabellen ändrats några dagar- Gjorde detta 9/11 och fick igen pengarna 21/11.

Jag avbokade sedan 14/11 inrikes anslutningsresor till den förstnämnda resa (dessa i Plus). De pengarna kom in på AmEx dagen därpå, alltså 15/11.

Har SAS kommit i fatt med köerna till återbetalning, var det guldkortet som talade eller har jag bara haft tur som en tokig???
SAS verkar kunna betala tillbaka nya avbokningar relativt snabbt. Äldre avbokningar är det dock värre med och sas är inte ikapp med dessa.
 

Moco

Medlem
SAS verkar kunna betala tillbaka nya avbokningar relativt snabbt. Äldre avbokningar är det dock värre med och sas är inte ikapp med dessa.

Nja, jag har flera under hösten (okt/nov) som fortfarande inte återbetalats. Upplever inte att EB-status hjälpt varken när det kommer till återbetalning eller kommunikation. Sagan om att man inte inte skulle vara ikapp kan begravas för gott nu, man blundar helt enkelt för sina åtaganden och låtsas som om de inte finns.
 
Nja, jag har flera under hösten (okt/nov) som fortfarande inte återbetalats. Upplever inte att EB-status hjälpt varken när det kommer till återbetalning eller kommunikation. Sagan om att man inte inte skulle vara ikapp kan begravas för gott nu, man blundar helt enkelt för sina åtaganden och låtsas som om de inte finns.
Mejlat Gudsupporten?
 

Eeyore

Medlem
Jag har för skojs skull kämpat med en avbokning sen mars, när jag till slut krävde besked om det var troligt att återbetalning skulle ske svarade personalen på Messenger att de inte kunde garantera det eftersom min bokning var så komplicerad (award, ombokad två gånger via Talinn). Ärligt svar i alla fall.
 
  • Gilla
Reactions: El0

flonken

Medlem
30 mars bokade jag av en poängresa. Nästa vecka så firar vi 6 månader utan återbetalning.

"Your refund request for booking reference XXXXXX is still in progress. Due to extraordinary circumstances, the handling time is much longer than usual.

We are sorry for any inconvenience this may cause and kindly ask for your understanding."

8 månader sen avbokning och flera nya försök med SAS via Messenger och mail.
Samma svar varje gång: Vi ser att den är i kö, men kan inte svara på när återbetalning sker.
 

Robert_E

Medlem
Plötsligt händer det...

Efter exakt nio månader har jag fått tillbaka pengarna för den sista, eller rättare sagt den första avbokningen som gjordes den 1 mars.

Pengarna fanns på kontot idag!

När jag pratade med kundtjänst förra veckan bad jag dem ringa upp refund-avdelningen medan jag väntade i luren för att de skulle ta tag i ärendet och fick meddelande att de skulle fixa återbetalningen.

Jag provat det någon gång tidigare utan resultat men denna gången fungerade det!
 
Toppen